Ebben az évben már a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,2 százaléka bonyolódhat az interneten, a hazai webáruházak eladásai ugyanis elérhetik akár a 155-160 milliárd forintot az egy évvel korábbi 133 milliárd után – derül ki a GKIeNET friss felméréséből. A tavalyi online biznisz a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékára rúgott.
Panaszra egyáltalán nem lehet okuk a hazai webkereskedőknek, amelyek száma már eléri a háromezret, hiszen a terület fejlődése évek óta dinamikus, két számjegyű növekedést mutat, 2009-ben 25, 2010-ben még ennél is nagyobb, 33 százalékos mértékű volt.
„A piackutató várakozásai reálisak. A mi első nyolchavi eladási mutatóink is legalább 20 százalékos többletet jeleznek” – mondta lapunk megkeresésére Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezetője. Mint hozzátette: egyre többen használják napi rendszerességgel az internetet. Ennek nyomán a webes tranzakciók egy része már impulzusvásárlás, a vevő véletlenül bukkan kedvező ajánlatokra a világhálón. A cég internetes kínálatában slágerterméknek továbbra is a notebookok, a tévék, a mobilok és újabban a táblagépek számítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.