A biztosítóknak ugyanis október végén egyszerre kell kiteríteniük a kártyáikat és közölni a tarifáikat, amelyeket azután egy éven át nem változtathatnak meg. Aki a többiekhez képest jól lőtte be a díjait, nagyot nyerhetett, aki viszont rosszul mérte fel, mit lépnek
a konkurensei, könnyen elveszíthette jó ügyfelei jelentős
részét, vagy megnyerhette a versenytársak legrosszabb
klienseit.
Az idén azonban még inkább szükségük lehet a cégeknek a telepátiára, a kormány ugyanis nemrég előállt az úgynevezett baleseti adó tervével, és ezen a címen a kiszivárgott hírek szerint jövőre 27 milliárd forintot szedne be a kötelezőt kínáló biztosítóktól. Ennek pontos módja azonban két héttel a díjhirdetés előtt még nem volt ismert. Nemhogy hatályos jogszabály nem rendelkezik az adóról, de annak tervezete is csak pénteken jelent meg a parlament honlapján. Az is kétséges, hogy október 30-ára, a tarifahirdetés idejére elfogadják-e és kihirdetik-e a vonatkozó törvényt.
A baleseti adóval kapcsolatban a kormány az eddig elhangzottak alapján csak annyit vár el a biztosítóktól, hogy beszedjék, azt nem, hogy le is nyeljék, de erre nem is lennének képesek. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac teljes díjbevétele ugyanis nem éri el a 100 milliárd forintot, a díjak pedig már olyan kritikus szintre csökkentek, hogy a legtöbb piaci szereplőnél éppen hogy csak rentábilis ez az üzletág. Nyilvánvaló, hogy a díjbevétel 30 százalékának megfelelő közterhet nem tudnak a cégek kigazdálkodni.
Így aligha lesz olyan biztosító, amelyik vállalja a rizikót és nem építi be a díjaiba legalább részben a tervezett adónemet. A tarifák az alkuszcégek szerint 25-30 százalékkal emelkedhetnek, és valószínűleg fizetni fognak azok az ügyfelek is, akik nem okoznak balesetet. Az egy évre bebetonozott árak miatt ugyanis másképp aligha szedhető be ennyi közteher.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.