BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Google-vezér: Az Apple megtanulta, hogy nem könnyű térképet csinálni

A régebben szoros partnerségben dolgozó két cég küzdelme az egész iparágra kihat – mondta a Google-vezér Eric Schmidt, aki szerint az Apple térképszoftvere bukása után megtanulta, hogy ilyet nem is olyan könnyű készíteni.

Több mint egymilliárd androidos mobilra számít egy éven belül Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója. Ezzel még intenzívebbé válik az Apple ellen folytatott harcuk, amelyet Schmidt az iparág „meghatározó küzdelmének” nevezett.

„Ilyen fokú versengést még nem láttunk” – mondta a minap egy interjúban, amelyet az AllThingsDigital című tech blognak adott a napokban.

A Google és az Apple a múltban szoros partnerségben működtek, Schmidt Google CEO-ként például az Apple igazgatóságában is ült. A Google okostelefonokra kifejlesztett operációs rendszerének, az Androidnak az elterjedése azonban elszakította egymástól a két céget. Az Android már a világ vezető mobileszközökre szabott operációs rendszere, amely közvetlenül veszélyezteti az Apple nagy hasznot hajtó iPhone és iPad üzletét.

A versengés fokozódásának egyik állomása volt, amikor az Apple száműzte eszközeiből a Google termékeit, így például az új iPhone-ból kiiktatta az ajánlatok közül a Youtube-ot, és lecserélte a telefonban a Google térképszoftverét a saját fejlesztésű, hasonló programjára.

Az Apple térképszoftvere azonban látványos bukás lett kirívó hibái miatt. Ennek eredményeképp az Apple CEO Tim Cook nemrégiben kénytelen volt nyilvánosan bocsánatot kérni a felhasználóktól. „Az Apple ezzel megtanulta, hogy a térkép nehéz ügy” – jelentette ki Schmidt – „mi több százmillió dollárt fektettünk a műholdakba, a repülővel és a gépjárművekkel végzett munkára, hogy a térképeink pontosak legyenek.”

Schmidt hozzátette: a versengés ellenére a két óriáscég továbbra is kommunikál egymással.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.