A Bild am Sonntag című vasárnapi lap beszámolója szerint a több hónapig tartó ellenőrzés során a csempézési hibáktól a 60 kilométer hosszúságú hűtővezeték-rendszer szigetelésének elmulasztásáig valamennyi problémát összegyűjtötték, majd a súlyosság alapján rangsort állítottak össze.
A hibakatalógus "biztosítja a beruházás teljes átláthatóságát" - mondta a lapnak Rainer Bomba, a közlekedési és építésügyi minisztérium államtitkára. A munkálatokat ezentúl a lista alapján folytatják a 280 ezer négyzetméteres terminálon és a kapcsolódó létesítményeken. "Nem csupán dokumentáljuk az kudarcot, hanem egymás után kijavítjuk a hibákat" - mondta az államtitkár.
A Willy Brandt nemzetközi repülőtér a volt NDK területén végzett eddigi legnagyobb szabású beruházás. A csaknem 2000 labdarúgó pálya nagyságú területet elfoglaló repülőtér az észak-európai térség legnagyobb légiközlekedési csomópontja lesz. A kivitelezést 2006-ban kezdődött, a forgalom megindítását pedig eredetileg 2011-re ütemezték. A sorozatos tervezési és kivitelezési problémák miatt a költségek csaknem megduplázódtak az első költségvetésben szereplő 2,4 milliárd euróhoz képest. Az átadást legutóbb 2013 őszére tervezték, jelenleg pedig nincs kijelölt dátum a közlekedés megindítására. Szakértők szerint legkorábban 2014 közepén indulhat el a forgalom az új berlini repülőtéren.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.