Az 1975. szeptember 30-án a Malév Budapest-Bejrút járata a rendelkezésünkre álló információk szerint Bejrút közelében ismeretlen okból szenvedett szerencsétlenséget – közölte a parlament honlapján a nemzetgazdasági miniszter. Varga Mihály a jobbikos Németh Zsolt kérdezte arról, hogy „hogyan is áll a Malév 1975. szeptember 30-án Bejrút közelében elvesztett repülőgép ügye?” Németh szerint a korábbi kormányzatok alatt született, az ügyhöz tartozó parlamenti határozat nem lett végre hajtva, valamint a parlament által költségvetési törvényben elkülönített 100 millió forint forráscéltól eltérően lett felhasználva, valamint a fent maradó 57 millió forint eltűnt.
Varga arra emlékeztetett, hogy 2004-ben országgyűlési képviselői kezdeményezésre a gazdasági és közlekedési tárca 2005. évi költségvetésében Kegyeleti Alapot hoztak létre, amellyel 100 millió forintot különítettek el a legalább 600 méter mély hullámsírban fekvő repülőgép roncsainak feltárása, az elhunytak földi maradványainak felkutatása, hazaszállítása és az őket megillető végtisztesség megadása céljából. Miután 2005-ben a tárca megvizsgálta a repatriálás, valamint a roncsok kiemelésének és hazaszállításának jogi és pénzügyi feltételeit arra jutottak, hogy a Kegyeleti Alap létrehozása céljainak maradéktalan megvalósításához az eredetileg erre a célra szánt forrás nem elegendő , ahhoz legalább 800 millió forint lenne szükséges.
Mivel a tárca 2006-ban – a hozzátartozók megegyezésének hiányában – nem használta fel a Kegyeleti Alapot, a költségvetési jogszabályoknak megfelelően 2007-ben ez a forrás az Útpénztárba került átcsoportosításra. A 2009. évi központi költségvetésben, immár a gazdasági és fejlesztési tárca fejezetében, ismét szerepelt a Kegyeleti Alap sor, 100 millió forintos támogatási összeggel.
Tekintettel arra, hogy a hozzátartozók között továbbra sem született megállapodás, a minisztérium úgy döntött, hogy a hozzátartozók részére, az egyéni kegyeleti szertartások és megemlékezések költségeinek fedezésére nyújt támogatást – közölte Varga. A hozzátartozók, választásuk szerinti módon emlékezhettek meg hozzátartozóikról. A kegyeleti támogatás négy millió forintos összege a 11 magyar áldozat hozzátartozóit illette meg, a kegyeleti támogatásra jogosultak köre a temetésre kötelezettek körének alapul vételével lett kialakítva.
Annak ellenére, hogy egy 2009-es kormányhatározatban a Kegyeleti Alap 100 millió forintos előirányzatából 95 millió forintot zároltak, a zárolás egy későbbi részleges, 40 millió forintos feloldása révén, az említett 44 millió forintos kegyeleti támogatást kifizették – írta a tárcavezető. Ezt követően a Kegyeleti Alapban fennmaradó 1 millió forint, mint kötelezettségvállalással nem terhelt előirányzat maradvány, elvonásra került .
1975. szeptember 30. Bejrút partjai előtt lezuhant a Malév 240-es járata (egy Tupoljev Tu–154) a fedélzetén 50 utassal és 10 fős személyzettel. A légikatasztrófa oka hivatalosan azóta is ismeretlen. Egyes információk szerint azonban a gépet lelőtték, roncsai a mai napig is a tengerben nyugszanak. 2007-ben Szilvásy György, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért akkor felelős miniszter képviselői kérdésre azt közölte: 2003 nyarán a szolgálatok összefoglaló jelentést készítettek a rendelkezésükre álló adatokról, amiben azt fektették le, hogy a szerencsétlenség oka nem állapítható meg. A 2003-ban kelt dokumentum szigorúan titkos minősítésű.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.