BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarol az Android

A táblagépek piacán is megelőzte az Android operációs rendszer az iOS-t, hasonlóan a mobilkészülékekéhez - írja a német Die Welt hírportál az amerikai Gartner piackutató vállalat adatait idézve.

Tavaly 120,96 millió Android operációs rendszeren futó táblagépet értékesítettek a világpiacon, ami 61,9 százalékos piaci részesedésnek felel meg. Az előző évben 53,34 millió készülék eladásával az Android operációs rendszernek még 45,8 százalékos piaci részesedése volt.

Az iOS operációs rendszer 52,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett 2012-ben 61,46 millió eladott táblagép után. A piaci részesedés azonban 2013-ban 36,0 százalékra csökkent az előző évinél több, 70,40 millió táblagép eladása ellenére is.

A Microsoft Windows 8 operációs rendszere 2013-ban, az eladások megháromszorozásával, 2,1 százalékos piaci részesedést hasított ki a táblagép piacon az egy évvel korábbi egy százalék után.

Mivel az iOS operációs rendszer 2013-as 36,0 százalékos táblagép piaci részesedése egyetlen vállalat "érdeme", a gyártók rangsorát változatlanul az Apple vezeti.

A második helyen a Samsung állt tavaly 19,1 százalékos piaci részesedéssel a 2012-es 7,4 százalék után. A Samsung tavaly 37,41 millió, 2012-ben 8,58 millió táblagépet adott el.

A harmadik helyezést az ASUS szerezte meg magának a rangsorban tavaly 5,6 százalékos, az előző évben pedig 5,4 százalékos részesedéssel.

Az Amazon Kindle a negyedik helyre esett vissza 2013-ban 4,8 százalékos piaci részesedéssel a 2012-es 6,6 százalék után. A Lenovo eladásait megháromszorozta, piaci részesedését 1,9 százalékról 3,3 százalékra növelte 2012-ről 2013-ra.

Az összes többi táblagép-gyártó eladásait duplájára, 30,14 millióról 60,66 millióra emelte 2013-ban az előző évihez képest, piaci részesedésük pedig 25,8 százalékról 31,0 százalékra emelkedett.

A számítógép piac meghatározó trendje a táblagépek részarányának előretörése volt tavaly. Miközben a személyi számítógépek eladása tíz százalékkal csökkent, táblagépekből az előző évinél 70 százalékkal többet, 195,43 milliót adtak el 2013-ban. Ezen belül is a legnagyobb mértékben a kisméretű és alacsony árfekvésű táblagépek eladása növekedett. A feltörekvő térségekben jóval nagyobb mértékben, mint a fejlett országokban. Indiában 145 százalékos, Európában és Észak-Amerikában pedig 30 százalékos volt a növekedés.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.