"A távol-keleti üvegszövet importjára vonatkozó európai uniós vámot 2011-ben megemelték, így ma már 62,9 százalékos. Ez a lépés, illetve az építőiparból érkező növekvő igények azt eredményezték, hogy az európai kivitelezők a kontinensen kezdtek alternatívát keresni. A prémium termékek ugyan valamivel még mindig drágábbak, mint az átlagos minőségű üvegszövetháló, azonban jóval nagyobb tudásuk miatt kifizetődőbb a magas színvonalat képviselő megoldásokat választani” - tette hozzá.
A Masterplast tavaly február végén zárta le káli gyártóbázisa fejlesztését, az 1,4 millió eurós beruházásnak köszönhetően évente közel 10 millió négyzetméternyi üvegszövet előállítására alkalmas üzemet hoztak létre. A beruházás részeként a vállalat Németországból vásárolt csúcstechnológiát képviselő gyártósort, amelyen csak elsőosztályú alapanyagokkal dolgoznak.
„Az első félév eredményei alapján kijelenthető, hogy megérte a prémium kategóriát képviselő üvegszövetháló gyártását célzó beruházásunk, és az eddig elért export sikerek mellett vannak lehetőségeink a további terjeszkedésre is. Az egyik fontos piac lehet a jövőben Görögország, ahol egy helyi stratégiai partnerünkkel együttműködve már eddig is számottevő növekedést értünk el” – mutatott rá Ács Balázs. A cégcsoport az első félévben 35,9 millió eurós bevételt ért el, ez 7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, ami főként a tavaly bevezetett új kereskedelmi politikára vezethető vissza, amelynek keretében nagyobb figyelmet fordítanak a magasabb nyereségtartalmú kiegészítő termékek értékesítésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.