A 2013-as tokiói autószalonon még csak tanulmány volt a Nissan BladeGlider elnevezésű jármű, most viszont már a prototípusát, tehát a sorozatgyártásra alkalmas változatát prezentálják a japánok Rio de Janeiróban. Háromszög alakú a karosszéria, elöl nagyon kicsi a nyomtáv, ebből szinte kötelezően következik a háromszemélyes utastér: a vezető ül a középpontban, utasai pedig mellette-mögötte. Két oldalról, hatalmas, előre feltáruló ajtókon keresztül lehet megközelíteni az utasteret, a kezelőszervek jobb híján a kormányon helyezkednek el. A vezetőt monitor tájékoztatja, a külső tükrök helyett kamerák vannak. A villanymotoros hajtás és a nyomaték kerekenkénti elosztását felügyelő rendszer fejlesztésében a brit Williams Advanced Engineering segítette a japánokat. A hátsó kerekeket két, egyenként 177 lóerős, de 272 LE/707 Nm rendszerteljesítményű villanymotor hajtja. Ha azt érzékeli a nyomatékfelügyelet, hogy alulkormányozottá válik a BladeGlider, akkor a kanyar külső ívén lévő hátsó kerékre több nyomatékot küld, drift módban pedig értelemszerűen „összezárja” a hátsó kerekeket, és hagyja, hogy azok füstöljenek, de akár meg is lehet szabadulni az „elektronikus póráztól”.
A kocsi hátsó részében öt modulból álló, 220 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort helyeztek el, amelynek külön vizes hűtőköre van. Nem árulták el, hogy az 1,3 tonnás BladeGlidernek mekkora a hatótávolsága, de azt igen, hogy kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, csúcssebessége pedig meghaladja a 190 kilométer/órát. Rióban az olimpia ideje alatt a 2013-as tanulmányt állítják ki, és az itt látható prototípust az érdeklődő újságírók ki is próbálhatják majd – valószínűleg nem drift módban. Arról nincs hír, hogy mikor várható bejelentés a BladeGlider jövőjével, esetleges sorozatgyártásával kapcsolatban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.