Nem ment jól az utóbbi időben a világ egyik vezető sportcipő-kiskereskedelmi láncának, a Foot Lockernek. A társaság eredménye jelentősen elmaradt a várakozásoktól az elmúlt két negyedévben. Mindez a cég részvényeinek árfolyamára is hatással volt.
A papírok egy évvel ezelőtt még 80 dollár közelében mozogtak, a múlt héten viszont már 30 dollár alatt is történt üzletkötés. A cég azonban pénteken közzétette a harmadik negyedéves gyorsjelentését, amely a várakozásoknál jobb eredményt hozott, így a részvény is rég nem látott lendületet kapott. Ráadásul az amerikai adóreform hatására amúgy is pozitív a részvénypiaci környezet, így a Foot Locker árfolyama több mint 20 százalékot tudott emelkedni.
A fundamentális hátteret vizsgálva nemcsak a harmadik negyedév jó teljesítménye áll az emelkedés hátterében, hanem a cég utolsó negyedéves várakozásai is. Richard Johnson vezérigazgató szerint az elmúlt hónapok átszervezéseinek köszönhetően jelentősen csökkentek a fix költségek, ami a karácsonyi bevásárlási időszak előtt extra profittermelési lehetőséget jelent a cég számára. Mindemellett a Foot Locker marketingosztálya sem tétlenkedik, hiszen a legújabb kampányukban számos NBA-sztárt sikerült megnyerniük egy jótékonysági akcióhoz, amelyben a hurrikán sújtotta területekre juttattak el sport- és utcai cipőket közel egymillió dollár értékben.
Amellett, hogy a cég teljesítménye és javuló költségszerkezete megalapozza a hosszabb távú árfolyam-emelkedést, a grafikon elemzése révén is hasonló következtetésekre jutunk, hiszen az idei év második felében kialakuló ereszkedő trend a mostani lendülettel egyértelműen megtört. Az első fél évben szinte végig 70 dollár felett kereskedett részvényre ezáltal még a 40 dollár körüli árfolyam is jó vételi lehetőségnek tűnik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.