BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az évtized végére a legnagyobb autógyárak már több elektromos autót gyárthatnak, mint hagyományosat

Brutális tőkeberuházásra készülnek az elektromos autók terén a legnagyobb autógyártók, az erre szánt összeg egy év alatt több mint a duplájára nőtt.

A világ vezető autógyártói közel 1200 milliárd dollárt szánnak elkölteni 2030-ig elektromos járművek fejlesztése és gyártása, valamint az ehhez szükséges akkumulátorok és nyersanyagok beszerzése céljából a Reuters becslése szerint, amely ezen cégek nyilvánosan közzétett adatain és előrejelzésein alapul.

Ford's EV drive reboots historic Michigan factory once again
Fotó: Jeff Kowalsky / AFP

A villanyautókra szánt összeg a hírügynökség korábbi egy évvel ezelőtti becslésének több mint a duplája, jelezve, hogy az autógyártók terveiben egyre nagyobb szerepet játszanak az alternatív hajtású járművek.

A gyártók 2030-ban 54 millió elektromos autót terveznek gyártani, amely a teljes termelés több mint a felét jelentheti abban az évben. 

Ahhoz, hogy ezt véghez tudják vinni, az autógyártók és partnereik mintegy évi 5,8 terawattóra kapacitásra képes akkumulátorgyártást terveznek létrehozni 2030-ra a Benchmark Mineral Intelligence adatai szerint.

A legnagyobb tervekkel természetesen a Tesla, és annak vezetője, Elon Musk rendelkezik, aki 2030-ban arra számít, hogy 20 millió villanyautót is gyárthat a cége, amihez 3 terawattóra akkumulátorkapacitás szükséges. Az excentrikus milliárdos szerint a Tesla dolgozik kisebb autók fejlesztésén is, amely lehetővé tenné, hogy a Model 3 és Model Y árának feléért elérhető autók készüljenek.

Noha a Tesla pontos beruházási terveket nem tett közzé, 

ez a jelenlegi gyártás mintegy 13-szorosa, így annak elérése több száz milliárd dollárnyi beruházást tehet szükségessé a Reuters szerint.

A Tesla mögött a több mint 100 milliárd dolláros költekezéssel számoló Volkswagen, majd a 70 milliárd dolláros beruházásban gondolkodó Toyota következik a sorban. A japán vállalat 2030-ban már évi 3,5 millió villanyautó eladását szeretné elérni.

A Ford folyamatosan növeli tervezett befektetéseit a területen, jelenleg 50 milliárd dollárnyi beruházással számol az évtized végéig, amikor tervei szerint évi 3 millió elektromos autót gyárthat, vagyis a termelése felét ezek a járművek adhatják. Ezután alig lemaradva következik a 47 milliárd dolláros kiadással számoló Mercedes-Benz, míg a BMW, a Stellantis és a General Motors egyaránt 35 milliárd dollárt szán elektromos modelljeinek fejlesztésére.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.