BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Mercedes már biztosan a Debrecenben épülő CATL-gyárból szerzi be az akkumulátorait

Ezt a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, Fabiola Attorri is megerősítette szerdán. A német prémiummárka tavaly 5516 személyautót helyezett forgalomba Magyarországon, ezzel a nyolcadik helyen végzett a hazai rangsorban.

A stuttgarti székhelyű márka immár 2016 óta őrzi vezető szerepét nálunk a prémium szegmensben, az értékesítésével foglalkozó Mercedes-Benz Hungáriánál pedig kimagasló és nagyon jó eredménynek tartják, hogy a 2020-as 4501, a 2021-es 5468-as darabszámot követően tavaly 5516 személyautót helyeztek forgalomba itthon, amellyel a rangsorban a nyolcadik helyen végeztek. Noha a növekedés az elmúlt évhez viszonyítva csupán 1, a tavalyelőttihez képest azonban 23 százalékos – hangzott el a Mercedes-Benz Hungária Kft. szerdai sajtótájékoztatóján, amelyen Fabiola Attorri ügyvezető igazgató, Hesz Tamás értékesítési igazgató, illetve Szilveszter Tibor, a kishaszonjármű-üzletág értékesítési és marketingigazgatója ismertette a társaság 2022-es eredményeit, valamint az idei évre vonatkozó üzleti terveit. 

Mercedes-Benz
Továbbra is a legkeresettebb prémiummárka itthon a Mercedes. Fotó: Mercedes-Benz

A Mercedes a világ legnagyobb akkumulátorgyártójának, a Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) Debrecenben épülő gyárából szerzi majd be az elektromos akkumulátorait

– emlékeztetett Fabiola Attori. Mint ismert, a CATL 221 hektáros területen épülő debreceni üzeme 7 milliárd eurós (268 ezer milliárd forintos) beruházással 9 ezer új munkahelyet fog teremteni, legnagyobb ügyfele pedig éppen a Mercedes lesz. 

A legfelsőbb kategóriába, a Top-Endbe tartozó Maybachokból, AMG-ékből és G-osztályú járművekből 2012-ben még csak nyolc darabot értékesítettek nálunk, azóta ez a szám viszont megközelítette az ezret, ami Európában is kimagaslónak tekinthető. A hazánkban regisztrált Mercedesek közül minden hatodik a kecskeméti gyártóssorról gördül le – az A-osztályúak, a CLA és az EQB-modellek –, ami a cég itteni eladásait tekintve 16-17 százalékos arányt jelent. 

Mercedes-Benz
A Mercedesnél fejlesztenek, innoválnak és a gazdasági elemzésekre támaszkodnak. Fotó: Mercedes-Benz

A kishaszonjárműveket illetően is dinamikusan fejlődött a társaság, amely a hazai piacból 7,25 százalékos részesedést hasított ki, ezzel a képzeletbeli tabellán az 5. helyen zárt. 2022-ben 1458 darabot regisztrált a transporterekből, 459-cel többet, mint tavalyelőtt (46 százalékos növekedés). Két legsikeresebb modellje közül a Citan tarolt (plusz 538 százalék), de az idén 25 éves Sprinter (plusz 49 százalék) is kifejezetten jó évet produkált. Az elektromos haszonjárművekből pedig sikerült megduplázni az eladásokat, olyannyira, hogy saját értékesítéseihez viszonyítva a Mercedes-Benz Hungária Kft. az európai átlagnál is jobban teljesített. 

Erős év után profitfigyelmeztetést adott ki a Mercedes

A Mercedes kilátásai a kereslet leépülése miatt kevésbé rózsásak. A befektetők egyelőre nem aggódnak túlzottan.

Végül kanyarodjunk rá a kamionokra: mintegy 31 százalékkal több szerződést kötöttek 2022-ben, mint az azt megelőző évben, azaz amíg 2021-ben 601 új Mercedes talált gazdára nálunk, addig tavaly ez a szám már 785 volt. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.