„Hétfőtől már bünteti a közterület-felügyelet azokat az autósokat, akik este 6 és reggel 7 óra között engedély nélkül parkolnak a IX. kerületi kizárólagos lakossági parkolókban” – írja közösségi oldalán a FEV IX. Ferencvárosi Vagyonkezelő és Városfejlesztő Zrt., hozzátéve, hogy az első két éjszaka 74 esetben kellett eljárni.
Az önkormányzat a területén lévő 4351 fizetős parkolóhelyből 1205-öt jelölt ki az ott élőknek, aki a hét bármelyik napján megszegi ezt a szabályt, tízezer forintos bírságra számíthat.
A tiltás ráadásul nem tesz különbséget a kocsik között, így a zöldrendszámosokra is vonatkozik, egyedül a mozgáskorlátozottak képeznek kivételt.
A FEV IX. Zrt. már több Facebook-posztban is felhívta az autósok figyelmét, hogy ne megszokásból parkoljanak a kerületben, mert március 21-én lejár az egy hónapos türelmi idő – hétfőig csak figyelmeztettek a közterületesek, azóta viszont már büntetnek.
Baranyi Krisztina polgármester az Inforádiónak úgy nyilatkozott, leginkább a Belső- és Középső-Ferencvárost érintően vált nagy problémává, hogy még a koronavírus-járvány idején – amikor a kocsiforgalom sokkal kisebb volt a belső budapesti részeken – sem tudtak az emberek a saját lakóhelyük közelében parkolóhelyet találni, ezért született ez a megoldás. A képviselő-testület két övezetről döntött a kizárólagos lakossági parkolók kijelölésével kapcsolatban:
Ezeken a részeken az összes parkolóhely 27 százalékát 18 órától másnap reggel 7-ig kizárólag ferencvárosi lakosok vehetik igénybe, a maradék 73 százalékát azonban továbbra is mindenki használhatja.
A kizárólagos parkolókat jelenleg táblák jelzik, a három hónapos tesztüzemet követően azonban felfestéssel is megkülönböztetik majd ezeket a helyeket. A táblák kihelyezése egyébként nem a leggördülékenyebben ment, miután a Mátyás utca 11. szám elől februárban ismeretlen tettesek lefűrészelték és elvitték a leendő táblának szánt fém oszlopot.
A ferencvárosiak közül sokan nem értik, hogy miért kell lakossági engedély e parkolók igénybevételéhez, és miért nem elég a kilencedik kerületi lakcímkártyájuk.
Hatósági engedélyre azért van szükség, mert az információk tárolására így van jogalapja a kerületeknek, és ellenőrizni is csak így lehet a kizárólagos parkolási rendszerre vonatkozó szabályok betartását – magyarázza a FEV IX. Zrt. az egyik bejegyzésben, kiemelve, hogy négy másik kerületben (V., VI., VII. és XIII.) már régebb óta működik ez a szisztéma.
Az érintett kerületi önkormányzatoktól érkező beszámolók alapján a korábbinál jóval könnyebben tudnak parkolni a helyiek a kijelölt idősávban. Mire hazaérnek, kiürülnek a számukra fenntartott helyek. Munkaidő után tehát már nem kell hosszan körözni, sokkal könnyebb parkolóhelyet találni
– jegyzi meg a FEV IX. Zrt., amelyet kérdéseinkkel mi is megkerestünk, de lapzártánkig nem érkezett válasz.
Parkolás Budapesten: négy zóna, háromórás időkorlátA korábbi bonyolult, átláthatatlan, összesen 27-féle parkolási zóna helyett átlátható, négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezetett be a Fővárosi Önkormányzat 2022. december 1-jétől. Az ezekhez illeszkedő parkolási díjak, valamint a háromórás időtartam-korlátozás kiterjesztése a közterületi parkolóhelyek gyorsabb cserélődését ösztönzik. Ezzel elérhető, hogy az utcai parkolóhelyek elsősorban a gyors, rövid időtartamú parkolási igényeket szolgálják, így javítva ezeknek a hatékonyságát. Korábban 175 és 525 forint között mozogtak a parkolási díjak óránként.
|
A Penny több tucat parkolóját teszi fizetőssé országszerte – a bolt szerint a többség egyetért az ötlettelA boltlánc azzal indokolta döntését, hogy az utóbbi időben egyre többen nem vásárlási szándékkal hagyták gépjárműveiket a parkolóban. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.