Idén márciusban a DataHouse adatai szerint 9 715 import használt személyautó kapott itthon rendszámot, ami az elmúlt fél év legnagyobb havi mennyiségét jelenti – írja közleményében a JóAutók.hu, Magyarország első ellenőrzött használtautó piactere. Ez az érték a februári 8834-et 10, a mélypontot jelentő decemberi 7510-et pedig 29 százalékkal haladta meg.
Ezzel együtt is bőven van még tere a további növekedésnek: a tavalyi csúcs márciusban 12 831 volt, ehhez képest 24 százalékos az elmaradás.
„Az első negyedévben határozott trendfordulónak lehettünk tanúi: a rezsiköltségek és az infláció által keltett bizonytalanság immár egyre kisebb hatást gyakorol a használtautó-import alakulására – mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Sokat segített a forint árfolyamának kedvező alakulása is, a hazai deviza az időszak jelentős részében már újra a 390 forint alatti régióban tartózkodott. Mivel a jelenlegi piaci folyamatok Európa-szerte kedvezők, és külföldön ismét kedvezőbb áron és kevesebb kompromisszum vállalásával lehet autóhoz jutni, arra számítunk, hogy az év további részében a havi szintű használtimport újra a 10 ezer feletti tartományba kerül majd vissza.”
A használtautó-import a teljes hazai használtautó-kereskedelemnek csupán egy kis szelete: a belföldi átírások száma 6-7-szeresen múlja felül az importból származó autóvásárlásokét.
A behozott használt autók közötti márkasorrend a vezető helyeken a korábbi évek mintáját követte az első negyedévben:
Lejjebb azonban jelentősen átrendeződött mezőny: a tavaly még negyedik és ötödik helyen álló Toyota és Hyundai most a 7-8. helyre csúszott vissza, átadva a helyet a három német prémiummárkának, az Audinak (6,4 százalék), a Mercedesnek (5,7), valamint a BMW-nek (5,3).
A használtautó-import mennyisége az év első három hónapjában összesen 26 695 volt, ami 24 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 35 313-as értéktől. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 29 561 volt, ami 3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 28 688-as mennyiséget.
Túl drágák az autók, a magyarok többsége nem tervez vásárlást az idénAz átlag gépkocsivásárló Magyarországon csak a legolcsóbb árkategóriát engedheti meg magának. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.