Visszavonta a Cruise önvezető autóinak engedélyét a kaliforniai gépjárműveket szabályozó hatóság (DMV) biztonsági okokra hivatkozva. A keddi döntés szerint a Cruise járművei nem elég biztonságosak a közutakra, miután a cég félrevezető információkat közölt a technológiáról. A vállalat többségi tulajdonosa a General Motors.
A múlt héten az amerikai Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) is vizsgálatot indított a Cruise 600 önvezető autójának ügyében, míg egy kaliforniai hivatal tavaly egy névtelen levél ügyében kezdett el kutakodni, mely szerint
a vállalat túl korán indította el robotaxi szolgáltatását.
A vállalat ennek ellenére országszerte terjeszkedik, így nemrég Miamiban, Nashvilleben és más városokban is elindította a szolgáltatást, miközben San Franciscóban a lakosság tiltakozása ellenére bővítette ki a lefedettségét. A cég egyik szóvivője közölte, hogy szünetelteti a kaliforniai önvezető autók üzemeltetését a DMV döntése után.
A mostani lépés egy újabb visszalépés a Cruise számára, miután idén az amerikai hatóságok egyre szigorúbban vizsgálják az önvezető technológiához köthető baleseteket. A cég a kereskedelmi szolgáltatást csak tavaly júniusban indította el, évekig tartó tesztelés után, eleinte még sofőrökkel, később azonban már azok nélkül. A cég a Cherolet Bolt autókat szerelte fel ehhez az önvezető szoftverrel, majd később a nagyobb Cruise Origin járművel is kísérletezett, mely már kormányt sem tartalmazott – írja a The Wall Street Journal.
Azonban mindössze hetekkel a tavalyi indulás után a vállalat egyre több járműve került bajba, eldugítva San Francisco utcáit.
Sokszor a cég alkalmazottainak kellett a helyszínre sietniük, hogy kiszabadítsák az autókat a forgalomból.
A DMV azt is elárulta, hogy a döntés addig érvényes, amíg a cég újra nem igényel engedélyt, ugyanakkor az emberi sofőrt is alkalmazó tesztek folytatódhatnak.
Az NHTSA szintén vizsgálódik a Cruise balesetei ügyében, így tavaly decemberben mintegy 240 jármű kapcsán indított vizsgálatot, miután túl erős fékezésekről és a forgalom blokkolásáról érkeztek jelentések.
Kaliforniában a tagállami törvényhozás arról is döntött, hogy az önvezető kamionokat nem engedélyezi emberi, biztonsági sofőr nélkül, ám ezt a döntést végül az állam kormányzója, Gavin Newsom megvétózta. Az államban továbbra is működhetnek a Google-höz köthető Waymo önvezető autói.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.