A Volkswagen azt tervezi, hogy ötödével csökkenti a személyzeti költségeket – közölte a vezetőség a Reuters által szerdán idézett feljegyzésben, hozzátéve, hogy a kiadások visszavágását nem elbocsátások, hanem részleges és korai nyugdíjazások révén érnék el.
Az intézkedés része a Volkswagen céljának, hogy 2026-ig 10 milliárd euróval csökkentse a VW márkához kapcsolódó költségeket, miután korábban arra figyelmeztettek, hogy a magas kiadások és az alacsony termelékenység miatt személyautói nem versenyképesek.
Más autógyártókhoz hasonlóan a Volkswagent is sújtja az infláció, az ázsiai verseny, valamint a magas németországi munkaerő- és energiaköltségek, ami miatt masszív költségcsökkentésre van szükség, hogy ne maradjon le még jobban a riválisoktól, köztük a Teslától.
„Az kristálytisztán látszik, hogy a jövőben a Volkswagen számos területén kevesebb emberrel kell majd dolgoznunk” – jelezte Thomas Schaefer, a VW márkáért felelős vezérigazgatója az alkalmazottaknak a belső feljegyzés szerint.
„Ez nem azt jelenti, hogy kevesebb embernek több munkát kell végeznie, hanem azt, hogy le kell vetkőznünk a régi szokásokat, és nemet kell mondanunk a párhuzamos erőfeszítésekre és a nem hatékony munkavégzésre” – mondta.
További kezdeményezések közé tartozik a termékciklusok 50 hónapról 3 évre történő csökkentése, a teljes gyártási idő csökkentése, valamint a Wolfsburgba tervezett 800 millió eurós új K+F telephely megszüntetése – áll a feljegyzésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.