Egy autó eladásához szükséges idő számos tényezőtől függ, többek között a típustól, az aktuális piaci helyzettől, és hogy hol található a jármű. A carVertical autóipari adatszolgáltató cég szerint a megfelelő évszak kiválasztása szintén segíthet a gyors értékesítésben.
Felmérésük alapján
a tulajdonosoknak nem érdemes kapkodniuk, hogy a hideg évszakban hirdessék meg kocsijukat. Úgy tűnik, jobb, ha várnak, és legkorábban márciusban adják el
– éves átlagban a carVertical autótörténeti jelentéseinek 8,2 százalékát ebben a hónapban kérik le. Áprilisban ez az arány 8,4, májusban 8,5 százalék, ami szerintük arra utal, hogy tavasszal nagyobb a kereslet, mint a téli hónapokban. Ilyenkor ugyanis sokkal kedvezőbb körülmények között lehet vezetni.
„Tavasszal könnyebb vezetni, mivel hosszabbak a nappalok és kevesebb a veszélyforrás, például nedves vagy havas útburkolat. A kezdő sofőrök eleinte szívesebben közlekednek biztonságosabb környezetben, és ez is hatással van a keresletre” – magyarázza Matas Buzelis, autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.
A nyár vége és az ősz eleje szintén megfelelő időszak az eladásra. A carVertical vevői a legtöbb előzményjelentést augusztusban (9,1 százalék) és szeptemberben (8,9) kérik, mert a téli szezon beállta előtt szeretnének hozzájutni egy autóhoz.
A megfelelő időzítés segíthet a jármű gyorsabb és magasabb áron történő eladásában. Ha kisebb a kereslet, az eladók gyakran kénytelenek alkuba bocsátkozni, és engedni az árból.
Egy kabriót eladni a tél közepén például meglehetősen nehézkes lehet – ezek jellemzően tavasszal és nyáron vonzzák a fogyasztókat. A terepjárókra és az összkerékhajtásúakra ellenben folyamatosan van kereslet, mivel a vásárlók gyakran keresnek biztonságosabb, jobb tapadású autót.
Buzelis rávilágít arra az ellentétre, hogy
a tél ugyan megfelelő alkalom lehet a vásárlásra, de nem a legjobb időszak az eladásra.
„A szezonális kereslet gyakran a vevő érdeke felé billenti a tárgyalási mérleget, mivel egyes járművek a téli hónapokban akár további karbantartási és tárolási költségeket is igényelhetnek” – tette hozzá.
Autóeladás szempontjából a december és a január számít a leggyengébb hónapnak – írják, hozzátéve: sokan inkább az ünnepi kiadásokra teszik félre a pénzt, és kevésbé gondolkodnak komolyabb költésekben. A karácsonyi szezon után viszont az emberek többségének időre van szüksége ahhoz, hogy rendezze az anyagi helyzetét és újra elkezdjen spórolni, ebből következik, hogy kevesebb a tranzakció a használtautó-piacon.
A gazdasági helyzet is nagy hatással van a fogyasztói bizalomra:
A carVertical adatai alapján a decemberi autótörténeti jelentések az éves lekérések mindössze 7,6 százalékát teszik ki. Matas Buzelis azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy egy jó állapotú, tiszta előéletű használt autó gyorsan elkelhet, mivel a megfelelően karbantartott járművek iránt minden eddiginél nagyobb a kereslet. Azzal is segíthetjük a gyorsabb eladást, ha a potenciális vásárlók megtekinthetnek egy friss járműtörténeti jelentést, ezzel ugyanis megalapozhatják az átláthatóságból fakadó bizalmat.
Százezreket fizetünk a használt autók behozataláért – tarolnak a német márkákAz elmúlt évek trendjei idén sem változnak a magyar használtautó-piacon, ezért a szakértő a Volkswagen, Opel kettős dominanciájával számol, a modelleknél pedig a VW Golféval és az Opel Astráéval. Halász Bertalan rámutatott: a használt személyautók átlagéletkora immár a 16 évet közelíti Magyarországon, ráadásul a tavalyi adásvételeknek körülbelül a 34 százalékát legalább a 20 éves példányok tették ki. Külföldről kocsit behozni pedig egyre drágább mulatság, miután már azért is külön kell fizetni, ha saját lábán utaztatjuk a kiválasztott járművet. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.