BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
A hybrid Nissan Qashqai sports utility vehicle (SUV) on the production line at the Nissan Motor Co. factory in Sunderland, UK, on Friday, Nov. 24, 2023. Nissan will significantly ramp up electric-vehicle production in the UK with a 2 billion ($2.5 billion) investment at its Sunderland site in a boon to the countrys car industry. Photographer: Jose Sarmento Matos/Bloomberg

Brutális növekedés az újautó-piacon: rákaptak a magyarok a Nissanra – ez az oka

A japán márka 2437 új autót helyezett forgalomba eddig idén Magyarországon, ami majdnem az ötszöröse az egy évvel korábbi volumennek. Éves összevetésben ráadásul a Nissan két népszerű típusa, az X-Trail és a Qashqai érte el a legnagyobb növekedést itthon. Mihályi Norbert, a Grand Automotive Central Europe Kft. aftersales igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a nagyon magas százalékos növekedés oka az alacsony bázis volt, és ugyanekkora gyarapodásra 2024 hátralevő időszakában már nem számítanak, de azért mindenképpen terveznek további bővülést.

A tavalyi első negyedévben még erősen érezhető volt a szállítási kapacitásoknak a gyártási láncban korábban fellépő hiánya – a félvezetők és a Covid utóhatása miatt –, és általánosságban az egész autóiparra jellemző, illetve a Nissannál is tapasztalható az ezekkel összefüggésben lévő magas árak befolyása – mondta a Világgazdaságnak Mihályi Norbert, a Grand Automotive Central Europe Kft. aftersales igazgatója azután, hogy a Nissan 2437 új autót helyezett forgalomba eddig idén Magyarországon, ami majdnem az ötszöröse az egy évvel korábbi volumennek. Éves összevetésben a japán márka két népszerű típusa, az X-Trail és a Qashqai érte el a legnagyobb növekedést itthon. 

Nissan X-Trail
Brutális növekedés az újautó-piacon: rákaptak a magyarok a Nissanra / Fotó: Sjoerd van der Wal

Mihályi hozzátette: a nagyon magas százalékos növekedés egyik oka az alacsony bázis volt, ezért hasonló mértékű növekedés nem valószínű, mivel 2023 május–júniusától már láthatóan javult a magyarországi értékesítés, tehát a május–júliusi időszakra már magasabb lesz a kiindulóbázis. Ugyanakkor 2024-re is mindenképpen további bővülést várnak.

X-Trail: versenyképes áron biztosítja a Nissan

Az X-Traillel kapcsolatban úgy fogalmazott, a tavalyi év még a 2022 őszén piacra dobott új modell bemutatásáról és felfutásáról szólt. Szerinte az előző verzióhoz képest a nagy növekedés oka az, hogy az új Nissan X-Trail szinte minden szegmensében hatalmasat változott: 

  • méretben, 
  • anyaghasználatban, 
  • technológiában, 
  • kényelemben és
  • formatervben, 

miközben a hagyományos belső égésű hajtásláncok mellett megjelent az e-POWER / e-4ORCE meghajtás is, amellyel a vásárlók azon szegmensét is el tudták érni, akiknek nagy az affinitása a hibrid autók iránt.

„A sikerhez az is hozzájárul, hogy a Nissan nagyon versenyképes áron biztosítja ezt a modellt. A Grand Automotive is sokkal többet fektetett a népszerűsítésébe a kedvező értékesítési kilátások miatt” – jegyezte meg.

A legolcsóbb X-Trail az 1.5 VC-T Mild-Hybrid Xtronic CVT 2WD – 163 LE Acenta felszereltséggel 12 899 millió, a legdrágább e-POWER / e-4ORCE 4WD – 213LE-variáns pedig 19 799 millió forintért kapható jelenleg náluk kedvezményes áron.

A Qashqai szekerét az egyedülálló lízingajánlat is tolta

Amíg az X-Trailből 512 darabot regisztráltak január és április között hazánkban, addig Qashqaiból 1314-et. Az utóbbival kapcsolatban Mihályi Norbert szintén az e-POWER-technológia megjelenését említette meg: „Itt is szembesültünk korábban szállítási nehézségekkel, és idő is kellett, amíg a magyar vásárlók megismerték ezt az egyedülálló technológiát.”

A Qashqai népszerűsége részben a Nissan nullaszázalékos THM-es lízingajánlatának köszönhető, amellyel elsőként jött ki a Grand Automotive Central Europe Kft. a magyar piacon 2023 májusában, felismerve, hogy a magas árak, a finanszírozási környezet és a hitelkamatok mértéke sokakat távol tartott az új autó vásárlásától.

A kelendő X-Trail belső tere / Fotó: Nissan

Mihályi rámutatott: legjobb tudomásuk szerint ezen termék esetében ők kínálják a leghosszabb futamidőt és a legalacsonyabb önerőt.

Az extra kedvezmények okán a Qashqai 1.3 DIG-T Mild-Hybrid 140 2WD 6MT Acentea felszereltségben becsúszott 10 millió forint alá (9849 millió forint), a legtöbbet, 15 849 millió forintot pedig a Tekna+-csomagba tartozó e-Power 190 2WD-verzióért kell kiadni jelenleg.

A Qashqai esetében júliustól érkezik a megújult modell, míg az X-Trailből elérhető lesz majd egy limitált széria, az N-Trek-verzió, mellyel a szabadidejüket a természetben töltőket, családokat célozza meg a Nissan.

Mi a helyzet a használtautó-piacon?

A carVertical autóipari adatszolgáltató portál tájékoztatása szerint Magyarország a Qashqai iránti érdeklődés tekintetében a 9., az X-Trail irántiban pedig az 5. helyen áll Európában most, ami talán azt is jelzi, hogy a magyarok a használtautó-piacon is aktívan keresik ezeket a járműveket.

Érdekesség, hogy mindkét modell nagy népszerűségnek örvend a görögországi másodlagos piacon, de a románok is előszeretettel keresik ezeket a típusokat. 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.