Az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalának (NHTSA) illetékesei megerősítették, hogy a két légzsákgyártó, az ARC Automotive és a Delphi Automotive által gyártott felfújókat vissza kell hívni, mert elszakadhatnak és fémdarabok repülhetnek ki belőlük – írta a Reuters. A legnagyobb autógyártók is tiltakoznak.
A probléma egy amerikai halálesethez és hét sérüléshez kapcsolódik – közölte az NHTSA egy nyolcéves kormányzati vizsgálatot követően. Ha a visszahívás folytatódik, ez lenne a második legnagyobb az Egyesült Államok történetében.
Az autó- és a légzsákgyártók azt mondták, hogy a probléma kockázata rendkívül csekély, és megkérdőjelezték az ügynökség elemzését és a visszahívásra irányuló indoklást. Az NHTSA becsült meghibásodási aránya alapján a következő 33 évben egynél kevesebb új lehetséges baleset fog bekövetkezni.
A kérdéses felfújókat 12 autógyártó 2000-től 2018 elejéig gyártott járművekben használta. A Ford, a Mercedes-Benz, a BMW, a Hyundai, a Kia és a Porsche is nyújtott be tiltakozási nyilatkozatot.
Az NHTSA először májusban kérte az önkéntes visszahívást, de az ARC Automotive elutasította. A hatóság szeptemberben hozott először egy olyan határozatot, amely szerint a felfújókat vissza kell hívni, ez az első formális lépés, mielőtt jogilag is megpróbálná kikényszeríteni a döntést.
A GM, amely májusban 1 millió ARC felfújót hívott vissza, miután egy márciusi törés egy sofőr arcsérülését okozta, azt mondta, hogy az NHTSA nem tudta bizonyítani, hogy szükség van a meglévő ARC felfújó visszahívások masszív és példátlan kiterjesztésére.
A GM hozzátette, a visszahívás az Egyesült Államokban regisztrált több mint 300 millió gépjármű 15 százalékát érinti.
A GM és a Stellantis egyaránt
nevezte az NHTSA döntését.
A VW szerint nincs észszerű alapja a több százezer VW és Audi visszahívásának. A Delphi Automotive 2004-ig körülbelül 11 millió felfújót gyártott az ARC Automotivval kötött licencszerződés alapján, amely a fennmaradó 41 milliót gyártotta le. A cég szintén ellenzi a visszahívást, azzal érvelve, hogy az NHTSA nem bizonyította, hogy hibásak.
Cem Hatipoglu, az NHTSA végrehajtó tisztviselője még az októberi meghallgatáson azt mondta, hogy bár a baleset esélye nem nagy,
a következmények súlyosak és potenciálisan halálosak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.