Ahogy arról korábban a Világgazdaság is beszámolt, világszerte több mint 140 ezer elektromos hajtású Mini Coopert hív vissza a BMW.
A Totalcar a döntés kapcsán megkérdezte a hazai BMW Groupot is, akik elmondták, hogy „409 autó lehet potenciálisan érintett Magyarországon (melyeket itthon értékesítettek, illetve hazai hivatalos MINI szervizben regisztráltak).”
A német autógyártó korábbi közleménye szerint a visszahívásra azután került sor, hogy az akkumulátorok házát tesztelték, és szivárgást mutattak ki. A BMW szerint a magasfeszültségű akkumulátor akár vezetés közben is lekapcsolhat, de nem zárható ki a tűzveszély a parkoló autók esetében sem.
Óvintézkedésként a Mini közzétett egy frissítést, amelyben egy olyan diagnosztikai funkció van, amely észleli, ha az említett hiba lép fel. Ennek esetén az akkumulátort 30 százalék alá meríti (HV battery emergency mode), ami pedig kizárja a járműtűz keletkezését.
A gyártó arra kéri a levelet vagy hibaüzenetet kapó vásárlóit, hogy az autót mihamarabb vigyék márkaszervizbe, ahol díjmentesen orvosolják a problémát.
A Totalcar cikkében kiemeli, hogy a hiba csak az előző generációs Mini Cooper SE-t érinti, pontosabban a 2018 novembere és 2024 januárja között gyártottakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.