Összetartók néven új online vállalkozói platformot fejlesztett és indított el a Magyar Fejlesztési Bank (MFB), a platform minden magyar vállalkozás számára ingyenesen elérhető. Milassin Levente, az MFB marketing- és kommunikációs igazgatója szerint a céljuk az volt, hogy online találkozási pontot biztosítsanak a vállalkozásoknak új üzleti kapcsolatok kialakításához, illetve hiteles információk megszerzéséhez. Az üzletfejlesztési platformon a cégek egymás között megoszthatják saját tapasztalataikat a fejlesztések útjában álló problémák megoldásával kapcsolatban, lehetőség van a best practice megoldások bemutatására, s új üzleti kapcsolatok is kialakulhatnak, hiszen mód van arra, hogy a vállalkozások szolgáltatásaikat, termékeiket, szakértelmüket vagy akár szabad kapacitásaikat bemutathassák más vállalkozásoknak. A portál másik feladata, hogy hiteles szakmai segítséget nyújtson a vállalkozásoknak a sikeres mindennapi működés vagy a biztonságos fejlesztés területén is. Mindezek érdekében a legfontosabb ismeretek mellett a folyamatosan felépülő tudástárban a gazdasági alapfogalmakról, az új finanszírozási megoldásokról és egyéb üzleti lehetőségekről szóló tájékoztatások is megtalálhatók lesznek.
Az elsődleges cél az MFB csoport által a válság leküzdéséhez kínált finanszírozási lehetőségek minél szélesebb körű bemutatása.
A kommunikációs igazgató szerint sikerült elérniük, hogy az MFB csoport (MFB, Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt., Garantiqa Hitelgarancia Zrt.) finanszírozási megoldásainak bemutatása egyszerű, közérthető legyen, a választást pedig egy néhány kérdésből álló szűrő segíti. Az oldalon minden olyan hitel-, tőke- és garanciatermék információi megtalálhatók, amelyeket az MFB csoport tagjai a bajba jutott vagy fejlesztést tervező vállalkozások számára kidolgoztak. Milassin Levente szerint mind a hitel-, mind a tőkefinanszírozás terén jellemző, hogy a vállalkozások méretükből vagy tapasztalatlanságukból adódóan nem rendelkeznek elegendő tudással, információval, így gyakran apróságokon múlik egy létfontosságú finanszírozási lehetőség megszerzése. A cégek ráadásul nemcsak a túlélés, vagyis a likviditási problémáik miatt szorulnak segítségre, hanem sokan szeretnének előremenekülve komplex beruházást, fejlesztést megvalósítani, ehhez hiteles tanácsokra, jó pénzügyi konstrukcióra, üzleti partnerekre és egy kis inspirációra is szükség van.
Ezeket a területeket kapcsolja össze az Összetartók online tér, amely interaktív, közösségépítő szerepet is be kíván tölteni.
Nem ez az egyetlen olyan kezdeményezés, amely a járványhelyzetben a vállalkozások számára segítséget nyújt – mondja Milassin, aki szerint egyre több a jól használható információs oldal, de a sikerhez most a vállalkozásoknak is oda kell figyelniük ezekre. Abban bíznak, hogy a közösségépítő funkciókkal egyszerűbben jutnak el a lényeges információk is. Fontos, hogy a bajba jutott vállalkozások ne halogassák a segítségkérést, és ami a legfontosabb, bízzanak a sikerben, hiszen a válság kapcsán olyan finanszírozási lehetőségek is elérhetők, amelyek a legkisebbektől a legnagyobb cégekig képesek megoldást nyújtani. Milassin Levente szerint a www.osszetartok.hu oldal célja a bankcsoport tanácsadói tevékenységének továbbfejlesztése volt. A marketingigazgató szerint a megoldás nemcsak az üzleti folyamatokat gyorsíthatja fel a közvetlen információnyújtással, de a járványveszély idején a kontaktusok csökkentéséhez is hozzájárul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.