A francia televízióból ugyanakkor az elnök már 2009. január 1-től kiebrudalná a reklámokat. A France 2 állami tévécsatornában jelenleg óránként hét perc reklámot engedélyez a törvény, pontosan ugyanannyit, mint a Bouyges konglomerátum keretében működő legnagyobb kereskedelmi vetélytársának, a TF1-nek. A terveket megerősítette Francois Fillon miniszterelnök is. A köztévé kieső bevételét - a France Television 2006-ban csak a reklámokból közel 800 millió eurót kasszírozott - új, többek között a mobil- és az internetszolgáltatókra, valamint a kereskedelmi csatornákra kivetendő új adókból kompenzálnák.
A köztévé "megtisztítását" - amely a France 2 mellett a France 3, 4 és 5 csatornát is érinti - a TF1 mellett az M6 befektetői is üdvözölték. Az OMG médiaügynökség előrejelzésének, miszerint a közszolgálati reklámbevételek mintegy 40-50 százalékát ez a két csatorna örökölné, kiváló magyarázattal szolgál arra, hogy Sarkozy terveire az M6 részvényárfolyama hét, a TF1-é pedig 15 százalékos emelkedéssel reagált.
A francia sajtóban a médiaszabályozás reformja, amely a köztévé reklámtalanítását illetően egybevág az Audivizuális Média Kormánybiztosság által a múlt héten nyilvánosságra hozott koncepcióval, meglehetősen nagy visszhangot váltott ki. A reform nagy nyertesének nem is annyira a nézőket tartják, hanem a TF1 tulajdonsát, Martin Bouyges-ot, az elnök atyai jó barátját és Louis nevű fiának keresztapját.
Sarkozy médiakapcsolatai persze sokkal szélesebb körűek. Esküvőjén az egyik tanú Bernard Arnault, Franciaország leggazdagabb embere volt; az elnököt „fivéreként” emlegető Arnaud Lagardere médiaérdekeltségei közé tartozik Franciaország egyetlen országos vasárnapi lapja, a Le Journal du Dimanche, a Paris Match magazin és az Europe 1 rádió. Vincent Bolloré, aki a frissen megválasztott elnöknek a magánrepülőgépét és a jachtját is kölcsönadta, holdingtársasága révén a Direct 8 digitális tévéhálózat mellett – a Le Monde-dal közösen – az ingyenes Matin Plus napilapnak is tulajdonosa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.