Mint arról az Index beszámol, a MÁV-Start weboldalának üvegzseb részében csak a 2007 évi beszámoló (pdf) található meg. A portál a megszerzett információ alapján cikksorozatot indít a cégről, amelynek első részében az idei üzleti tervet vázolják fel.
A jóváhagyott üzleti terv szerint 2008-ban 225,7 milliárd forintot költ a vasúti személyszállítási tevékenység lebonyolítására, ám menetdíjbevétele várhatóan mindössze 37,2 milliárd forint lesz, vagyis nem éri el a kiadások 17 százalékát. Ráadásul ebből 6 milliárdot a nemzetközi utasok fizetnek be. A szociálpolitikai kedvezményre jogosult utasok (diákok, nagycsaládosok, 65 év felettiek) jegyét az állam teljes árra egészíti ki, ezért a MÁV-Start 18,1 milliárd forint árkiegészítést kap. Ám ez az 55,4 milliárd forint még mindig csak a kiadások negyede.
A Volán társaságok a menetdíjbevétel mellett csak árkiegészítést kapnak az államtól, egyéb támogatást (például járműbeszerzésre) csak elvétve, akkor is csak pár milliárdot országosan.
A MÁV-Start fenntartása az árkiegészítésen felül 2008-ban 170,3 milliárd forintjába kerül az adófizetőknek, vagyis fejenként 17.030 forintba. Ennyi pénzért a MÁV-Start évente 145-150 millió utast szállít, ám közülük csak 112-115 millió fizet legalább jelképes összeget a vonatjegyért, az utasok negyede ingyen utazik.
A MÁV-Start kiadásai között a legnagyobb tétel az a 77 milliárd forint, amit pályahasználati-díjként a MÁV Zrt. pályavasúti üzletágának fizetnek. A pályahasználati díjat nem számítva még mindig 93 milliárddal kerül többe a vasúti személyszállítás, mint a buszos. A MÁV-Start a 6900 dolgozó után 24,5 milliárd forintot fizet ki. A cég 225,3 milliárd forintot költ el, fejlesztésre azonban semmi nem marad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.