Jó munkát végeztek a jogalkotók, hiszen a 2003. évi Gáztörvényben rögzített szabadpiaci működés szabályait kibővítették az azóta eltelt időszak a tapasztalataival. Csak azokon a területeket hagyták meg az eredeti szabályozást, ahol az indokolt: a rendszerirányításban, rendszerüzemeltetésben, a szociálisan indokolt esetekben és a végső menedékes ellátásban.
Kedvező vonása a törvénynek, hogy csak fokozatosan, több lépcsőben kényszeríti ki a piacra a 20 köbméter/óra fogyasztásnál több gázt vásárló felhasználókat. Az első csoport 2009. július 1-jétől az ipari nagyfogyasztók lesznek. A továbbiakról és kilépésük ütemezéséről a végrehajtási rendeletek döntenek. Kedvező az is, hogy a hatósági ármeghatározást ekkortól árkontroll váltja fel.
Ám továbbra is sok minden nyitott, mert a piacműködés számos elemét a törvény az említett végrehajtási rendeletekre és a piacszabályozásra hagyta. (A szereplőknek ugyanis az új szabályokhoz igazított, új üzemi és kereskedelmi szabályzatot kell engedélyeztetniük az Energiahivatallal 2009. július 1-ig.) A gáztörvény bizonyos dolgokkal nem foglalkozott a fontossága szerinti mélységben, talán, mert gázpiaci oldalról eddig az nem volt indokolt. Például több tízezer hazai fogyasztó köteles közbeszerzési eljárás keretében vásárolni a gázt (is). Köztük sok olyan kisebb gazdálkodó van, például kistelepülési önkormányzat, amelynek közbeszerzéssel összefüggő adminisztráció - és maga az eljárás - költsége már összevethető az éves gázszámlájával.
A közbeszerzésre fogyasztóvédelmi és ellátás-biztonsági okból is szükség van, de az mostani formájában a szabadpiaci mozgások korlátja. A vevők egyébként versenyeztetnek maguktól is, az utóbbi időben az online tendereztetés hódít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.