A kínai élelmiszer-biztonsági hatóság több tejipari cégnél is végzett ellenőrzéseket, és a minták közel 10 százalékban a tej esetében is melamin szennyezést mutatott ki. A vállalatok a műanyagiparban használatos melamint azért keverték a tejporba és a tejbe, hogy annak fehérjetartalma magasabbnak tűnjék az egyszerűbb tesztekben, amelyek a nitrogéntartalmat mérve következtetnek a fehérje arányára.
Ez a szélhámosság a szakértők szerint bizalmatlanságot kelt a helyi cégekkel szemben a kínai fogyasztók körében.
A hatóságok újabban a Mengniu Dairy, a belső-mongóliai Yili Industrial Group Co Ltd, a Bright tejipari konszernek, de a pekingi olimpia egyik szponzorának, a hongkongi Yili cégnek a termékeiben is találtak szennyező anyagot.
A MeadJohnson Nutritionals, amely a Bristol-Myers Squibb egysége, 25 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a legjobb minőségű gyerektápszerek piacán, a Wyeth és Dumex, amelyek a francia Danone tejporgyártó egységei, 20 százalékos, illetve 12 százalékos piaci résszel bírnak.
A Kínában működő legtöbb külföldi vállalat arról biztosította a közvéleményt, hogy termékei nem tartalmaznak melamint, továbbá, hogy nem szándékozik árat emelni, kihasználva a helyi vetélytársak nehézségeit. Egyebek közt a Wyeth, az AbbottNutrition és a Nestlé is ígéretet tett az árak változatlanságára.
A teljes kínai tejipari piacot 20 milliárd dollárra becsülik a szakértők 2010-re.
A kínai tejporügy a múlt hét óta terebélyesedik. Egy hete a kínai kormány komoly büntetéseket helyezett kilátásba, miután az egyik legnagyobb tejipari vállalatnak 700 tonna tejport kellett kivonnia a forgalomból, mert az vesekövet okozott csecsemőknél. A Sanlu Group Co., Kínai első számú tejporgyártója rendelte el a termék visszahívását, miután a tejpor hatására ötven baba szervezetében képződött vesekő, és egyikük meg is halt. A Sanlu résztulajdonosa egy új-zélandi vállalat, ott azt mondták, hogy tudomásuk szerint a melaminnal szennyezett tejport nem exportálták Kínából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.