A 63 milliárd forint adófizetői pénz biztosan jó helyre került - mondta a miniszterelnök, és felidézte azt, hogy a két hete átadott M0 keleti szektor jelentősen csillapította a Hungária körút forgalmát és könnyebbé tette az ott lakók életét. Üdvözölte az építők gesztusát, hogy a híd tényleges elkészültétől egy hónapig díszkivilágításban tartják a hidat, sőt még a villanyszámlát is fizetik.
A miniszterelnök emlékeztetett arra, hogy 2003-tól ez a negyedik új Duna-híd. Az előzők Szekszárdon, Dunaújvárosban, és Köröshegyen épültek. Demszky Gábor kiemelte, hogy Budapesten 5 millió forint az egy főre jutó bruttó hazai termék (GDP), amely háromszorosa az országosnak, az első félévben a fővárosban 12 százalék volt a gazdasági növekedés, tehát az infrastrukturális beruházások a növekvő gazdaságból megtérülnek.
Beszélt arról is, hogy a Szabadság híd felújítása az év végére elkészül, míg a Margit híd felújítása 2010 nyarára fejeződik be. Akkor indulhat az Aquincumi híd építése, amely nem az agglomerációt, hanem Buda és Pest két északi kerületének az összeköttetését szolgálja. A kedden átadott Megyeri hidat a Hídépítő Zrt. valamint a Strabag Zrt. konzorciuma, az M0 Északi Duna híd Konzorcium építette. A kivitelezés 2006 februárban indult és 2008 szeptemberben fejeződött be. A beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. volt, a hidat az Unitef-CÉH Kkt. tervezte. A teljes objektum hossza 3,9 kilométer, ebből az öt híd 1.862 métert tesz ki. A Nagy-Duna-ági híd hossza ebből 591 méter. A pesti oldalon a 2/A jelű út fut tovább a hídra, úgy hogy egy új csomóponton át lehet eljutni a Váci útra.
A híd alá került 2. számú főútról a Váci út érintésével lehet tovább jutni az említett csomópontig, ahol is választani lehet a Megyeri híd és az M0-án való továbbhaladás között. A budai oldalon a 11. számú főúton pedig új körforgalmi csomópont épült. A híd északi oldalán kerékpárút köti össze Pestet Budával. Erre a budai oldalon a Duna parton futó kerékpárútról lehet felhajtani, míg a pesti oldalon a 2. számú út mellé épített kerékpárútról indul a csatlakozó szakasz. A hídon átvezető kerékpárutat a mozgássérültek kerekes székkel is használhatják. A híd déli oldala a gyalogosoké.
A híd kétszer két sávos, de olyan széles a leállósáv, hogy szükség esetén abból is haladó sáv alakítható ki, így kétszer három sávos lehet a híd és akkor még mindig marad hely egy biztonsági sávnak. A hídon összegyűlt csapadékvizet egy tározóba vezetik, és csak tisztítás után kerülhet az a Dunába. A Magyar Közút Kht. tájékoztatása szerint a Megyeri híd forgalomba helyezésével egyidejűleg, szeptember 30-tól súlykorlátozással védett övezeteket alakítottak ki az észak-budai agglomerációhoz tartozó településeken.
Ettől a naptól kezdve 12 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépjárművek - kivéve az áruszállítást - nem közlekedhetnek a 11. főút Visegrád és a Tahi híd közötti szakaszán, a 10. és a 11. főút között, a Csobánka-Budapest határa-Luppa szigeti leágazás-Pomáz által határolt térség, valamint Budakalász, Üröm, Csobánka, Pomáz, Pilisborosjenő összekötő útjain. Pilisszentlászló és Lepence-völgy között 3,5 tonnás súlykorlátozást vezettek be. A Magyar Közút Kht. honlapján szereplő tájékoztatás szerint az érintett tehergépjárművek a védett övezetekben nem közlekedhetnek, a 10-es és 11-es számú főutak közötti áthajtásuk a két főút fővároson belüli csomópontjában, a Flórián téren át lehetséges.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.