BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szeretjük a feketét és filteressel gyógyulunk

A Nielsen piackutató adatai szerint eladott mennyiség tekintetében még mindig a fekete tea vezet Magyarországon. A tendencia csökkenést mutat, a vásárlók egyre inkább a valódi gyümölcsteát és a filteres gyógyteát részesítik előnyben.

A filteres gyógytea piaci pozíciója a Nielsen piackutató vállalat szerint egyre javul. Most először megelőzi a fekete filteres teát, az értékben mért forgalom szerint: A filteres gyógytea piaci részesedése 23 százalék a 2007 augusztus-2008 júliusban, míg a filteres fekete teáé 23 százalék. Közvetlenül követi őket a filteres fekete tea gyümölcs ízesítéssel; mutatója 21 százalék.

A forró italok közül a tea kiskereskedelmi forgalma túllépett a 10 milliárd forintos határon, 2007 augusztus-2008 júliusban. A növekedés mértéke az előző hasonló időszakhoz képest 19 százalék. Mennyiséget tekintve a boltokban 13 százalékkal többet adtak el, egyik évről a másikra.

Mennyiségben még mindig a fekete filteres vezet. Tendenciája azonban csökkenést mutat, ahogyan a gyümölcsízű filteres fekete teánál is. Növekszik viszont a kereslet mind a filteres gyógytea, mind a filteres valódi gyümölcs tea iránt. 
   
A nagy forgalmú szegmensek fogyasztói átlagárai 6-11 százalék közötti mértékben emelkedtek egyik évről a másikra. A filteres gyógytea 6, filteres fekete tea 10, filteres valódi gyümölcs tea és gyógyteafű 11-11, míg a filteres gyümölcsízű fekete tea 10 százalékkal drágult idén június-júliusra, a múlt évi hasonló periódushoz képest.

A kereskedelmi márkák viszonylag kis szerepet játszanak a tea bolti forgalmazásában. Piaci részesedésük 15 százalékos, az idei június-júliusi adatok alapján, szemben a tavalyi hasonló periódus 13, és a két évvel ezelőtti 12 százalékkal.

A tea kiskereskedelmi forgalmából mennyiségben 34 százalék jutott a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletekre, 2007 augusztus-2008 júliusban. Ugyanannyi, mint egy évvel korábban. Itt a koncentrálódás kisebb mértékű, mint az élelmiszer kategóriák többségénél. A hipermarketek részaránya 30, a diszkontokat és szupermarketeket magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatornában pedig 29 százalék. A többi a gyógyszertárakra jut.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.