BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Titokzatos telefonok a Barclaycardtól – nem úszták meg büntetlenül

Ötvenezer fontos bírság megfizetésére kötelezte a brit médiahatóság a hitelcéget. A Barclaycard automatái túl sokszor telefontak úgy, hogy azután senki nem szólt bele. A hívott fél így nem tudhatta, ki kereste.

A brit hírközlési hatóság, az Ofcom 2006. és 2007. között vizsgálta meg a Barclaycard gyakorlatát, majd arra az eredményre jutott, hogy a legmagasabb, ötvenezer fontos (15 millió forintos) bírsággal sújtja a pénzügyi céget. A Barclaycard – más nagyvállalatokhoz hasonlóan – hatalmas mennyiségű telefont bonyolít le, az ügyfelek számát pedig nem a munkatársak, hanem automaták tárcsázzák. Ha a hívás idején épp nincs szabad ügyintéző, a hívott fél csak a csöndet hallgathatja, amikor felveszi a telefont - írja a BBC.

Az Egyesült Királyságban 2006-ban határozták meg  a "süket hívásokra" vonatkozó paramétereket. Ezek szerint ha nem érhető el a beszélgetést lebonyolító ügyintéző, a cégnek rövid, automatikus üzenetben kell tudatnia, ki volt a hívó. A félresikerült hívások aránya nem érheti el a napi teljes mennyiség 3 százalékát.

Az Ofcom nem adott tájékoztatást arról, mennyi "süket hívásért" büntette meg a Barclaycardot, de azt közölte: a kifogásolt hívások száma jelentősen meghaladja a korábban bírsággal sújtott Abbey National tizenhatezer hívásos teljesítményét. A szervezet képviselője szerint ez eddig a legsúlyosabb az ilyen jellegű ügyek között és ha nem korlátozta volna őket a törvényben meghatározott limit, magasabb összegre büntették volna a Barclaycardot.

A hatóság döntésére válaszolva a Barclaycard úgy válaszolt: elismerik, hogy minden hívást a megfelelő módon kell végrehajtani, és ez az Ofcom által vizsgált időszakban nem valósult meg. "Ennél fogva feltétel nélkül bocsánatot kérnek minden ügyfelüktől, akik számára ez a gyakorlat kényelmetlenséget vagy feszültséget jelentett."

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.