A tulajdonos Magyar Telekom számára a cél, hogy az Origo ne tartozzon a finanszírozandó cégek sorába, ennek kapcsán a vállalat az üzleti tárgyalások során ugyanúgy kezeli az Origot, mint más partnereit – szögezte le Fischer András, az Origo Zrt. vezérigazgatója az A38 hajón tartott háttérbeszélgetésen.
A leendő fejlesztések tekintetében az Origo a videó– és hanganyagokat egyaránt kiemelten kezeli. Bár a cél az, hogy a jövőben másolásvédelem (DBR) mentes zenetár jelenjen meg a csoport kínálatában, a kiadók egyelőre elzárkóznak ez elől. Az Origo elképzelései szerint flatrate rendszerben, mintegy öt eurós havidíj ellenében lenne elérhető a teljes zenei kínálat.
A videó tartalom beépítését illetően a helyzet nehezebb, mint a zenei szolgáltatásoknál, a stúdiók ugyanis őrzik a DVD-piac elsőségét. Az internetes publikálás mindig a filmek DVD kiadását követően válik lehetővé, holott ideális esetben a termékeknek egyszerre kellene megjelenniük a két platformon egyszerre – vélte Somogyi Péter Pál médiértékesítési igazgató.
Weyer Balázs igazgató, az origo főszerkesztője szerint külön gondot jelent, hogy a videós tartalmak igénybe vételének dinamikusan fejlődő módja, a mobil videó jogi vonzatai tisztázatlanok. Mivel nem áll rendelkezésre világos üzleti modell a filmek mobil eszközökön történő forgalmazására, az ezzel kapcsolatos megállapodások is nehézségekbe ütköznek. Az internetes műsorszórás esetében az on-demand jogok megvásárlása nagyságrendekkel többe kerül, mint a hagyományos televíziós műsoroké. Annyi biztosnak látszik, hogy a kisképernyős eszközök elsősorban spotok, trailerek, valamint a videómegosztókon megjelenő rövidfilmek megtekintésére alkalmasak, a nagyjátékfilmek élvezhetőségét ugyanis túlságosan lerontja a kis felbontás.
Az Origo vezetésének szervezeti átalakulása
Az új szervezeti forma szerint hét vezető tartozik közvetlenül a vezérigazgató irányítása alá. Markót Imre korábbi lapigazgató az origo és szerkesztett tartalmak üzletágért felel. Koltai Péter az iWiW, social network, mobiltermékek és e-commerce, valamint az audiovizuális szolgáltatásokat irányítja. Gyertyánfy Miklós a termékek élettartamát felügyeli, hatáskörébe tartozik a monitoring és a piaci benchmarkok elemzése. Somogyi Péter Pál médiaértékesítési igazgató, Weyer Balázs igazgató-főszerkesztő és Cseke Péter Pénzügyi igazgató pozíciója és feladatköre változatlan marad.Az Origo figyelmet fordít saját videós portálja, a Videa bővítésére, ahol a szerkesztőség által létrehozott tematikus csatornák mellett a televíziókkal történő megállapodások eredményeképpen egy TV-műsorok is megjelennek. A befektetők számára kedvező, hogy a Videára feltöltött tartalmak nézettsége pontosan mérhető.
A fogyasztói szokások precíz nyomon követése az Origo stratégiájának fontos része. Ennek értelmében a korábbi gyakorlattól eltérően már nem csak a látogatók számát, hanem az egyes tartalmi elemekkel eltöltött időt, az affinitást és az engagementet is mérik, az adatokat pedig a vállalatok által jellemzően használt GRP-ben prezentálják. Az új mérési módszerek segítségével a televízióval és az internetes tartalmakkal töltött idő egymásnak megfeleltethető. Az adatfelvétel módszertanával kapcsolatban ugyan merültek fel kétségek a vállalati szférában, a hirdetők azonban jellemzően nyitottan reagáltak az újításra, amelynek célja, hogy a számukra ismert "mértékegységben" hasonlíthassák össze az Origo által kínált hirdetési lehetőségeket a hagyományos médiáival.
Ami a jövő terveit illeti: az Origo nem tartja elképzelhetetlennek a közép-európai régió más országai felé történő nyitást, emellett a jövőben újabb saját fejlesztésekkel áll majd elő. A globális tartalomszolgáltatók, például a Google jelentette veszéllyel kapcsolatban az Origo vezetői úgy vélekedtek: a helyi hirdetési piacon továbbra is ők vezetnek. És bár egy Google méretű cég jelentős hazai előretörése veszélyeztethetné a jelenleg vezető portálok pozícióit, például a Google News magyar verziójának elkészítése akár jól is jöhet az Origonak, amely ezáltal újabb platformot találna híreinek elhelyezésére.
A hírek weblapon kívüli, külső megjelenése az elmúlt másfél évben jelentős fejlődést mutatott: jelenleg mintegy a látogatók mintegy tizenhat százaléka hírkereső portálokról, RSS-ről vagy más szolgáltatásokból érkezik az Origora. Míg korábban a böngészés nagy webes csomópontok köré szerveződött, addig mostanra a látogatók a legkülönbözőbb helyekről érkeznek, ezért az Origo is alakított stratégiáján. Mivel a portál belsejében zajlik le nagy forgalom, a címlap megtervezése helyett a hangsúly egyre inkább a rovatoldalakra és egyéni hírekre helyeződik.
Arra a kérdésre, mik a tervek az Origo csoport márkáival, Weyer Balázs úgy válaszolt: a cél a portfólió folyamatos mozgatása és a felhasználók átjárása a tartalmak között. Ezért kapcsolódik egymáshoz az iWiW és az Origo, az Origo és a Videa, valamint a freemail és a Videa is. Az áramló forgalom mellett kevésbé lényeges, hogy a felhasználó mindig tisztában legyen azzal: az Origo csoport egyik tagját látogatta meg. Egyéni elbírálás kérdése, hogy egy önállósodó, népszerű aloldal saját brandként folytatja-e a pályafutását vagy sem, az azonban biztos, hogy a relatíve alacsonyabb látogatottság még nem oka arra, hogy megszűntessenek egy rovatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.