A magyar webáruházak tulajdonosaira, működtetőire jellemző, hogy folyamatosan figyelemmel kísérik a látogatók számának alakulását: 44%-uk napi szinten, 20,3%-uk pedig legalább pár naponta ellenőrzi a látogatottsági adatokat.
Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai webshopok átlagosan napi 1000 főnyi látogatóval számolhatnak; az egy, két, illetve három éve alakultak esetén ez 500-850 főt jelent, míg a négy, öt éve, vagy ettől régebben alakultak pedig ezernél is több érdeklődőt jegyezhetnek.
Ennek mérésére a túlnyomó többség a Google Analytics-ot veszi igénybe. Nem ilyen pozitív azonban helyzet a konverziós ráta esetén: a felmérésben résztvevő 215 webáruházból ugyanis mindössze 71 válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy méri-e áruháza ezen mutatóját. Ennyien vannak tehát akik tudják: 100 látogatójukból hányat sikerült hírlevélre feliratkozóvá vagy vásárlóvá konvertálniuk – derül ki a WebShop-Experts Kft. felméréséből.
Akik figyelemmel kísérik ezt az értéket, azok közül az egy és két éve alakultaké megközelíti az egyet, míg az öt évnél idősebb áruházaké a háromhoz húz (2,83). Akik ezt nem mérik, igen magas arányban, közel 70%-ban válaszolták azt, hogy nem is tartják fontosnak. A különféle marketingeszközökből érkező látogatók konverziós rátáját ugyancsak kevesen mérik: mindössze 14%.
Egyértelmű összefüggés tapasztalható a konverziós ráta és a látogatószám között. A kutatás eredményei alapján minél magasabb látogatószám jellemez egy áruházat, annál nagyobb a konverziós rátája is. A felmérés rávilágított az átlagos tranzakció nagyságára is, amely két ponton mutat kiemelkedést: eszerint a vásárlások egynegyede 5 és 10 ezer forint közötti, további egynegyede pedig 10 és 20 ezer forint közé esik.
Az átlagos vásárlások értékét növelő eszközök között toronymagasan vezet az ingyenes házhoz szállítás a maga 66%-ával, amelyet sorrendben a csomagok alkalmazása, a keresztmarketing, és a bónuszrendszer követ, a sor legvégén pedig az upsale kullog a maga 6,7%-ával.
(A WebShop-Experts Kft. 215 webáruház részvételével végzett online kérdőíves kutatása 2007. decembere és 2008. májusa között az egy, két, három, négy, öt, vagy öt évnél hosszabb ideje megalakult webáruházak látogatottságával, konverziós rátájával és átlagos tranzakciójuk nagyságával kapcsolatban vizsgálódott.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.