Brüsszel elképzelése szerint az ehhez szükséges forrást az Európai Befektetési Banknál (EIB) végrehajtott tőkeemeléssel lehetne előteremteni, ehhez mind a 27 tagállam beleegyezése szükséges.
A terv kapcsán José Manuel Barroso bizottsági elnök ugyanakkor óva intette a tagállamokat atól, hogy ipartámogatási versenyfutásba keveredjenek egymással. Az EIB-n keresztül nyújtandó kedvezményes hitelek lehetőségét Günter Verheugen ipari biztos jelentette be, miután több meghatározó európai autógyártó vezetőjével tárgyalt.
"Egyértelművé kell tennünk, hogy a kisebb szén-dioxid-kibocsátás eléréséhez szükséges erőfeszítéseket az autógyártóknak maguknak kell megtenniük, és mi csupán méltányos hitellehetőséget kívánunk biztosítani ehhez" – idézi Verheugen nyilatkozatát az EUobserver.
A hitellehetőséggel kapcsolatban korántsem egységes a gyártók jelenlegi álláspontja. Miközben a Peugeot Citroën elnöke, Christian Streiff szerint ez az a szükséges pénzforrás, amely a bankoknál jelenleg elapadt, a Daimler nem nyilatkozott arról, hogy készül-e uniós hitelt igénybe venni. A Porsche vezetője, Wendelin Wedeking ugyanakkor határozottan elutasította ennek lehetőségét, mivel szerinte az állami támogatás nem illik egy luxusmárkához – írja az FTD.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.