Az országból kivitt tej mintegy 340 millió kilogramm tej egyenértéknek felelt meg. Egy ember évente mintegy 160-170 kilogramm tejnek megfelelő tejterméket fogyaszt.
Az idei év első nyolc hónapjában mintegy 14 százalékkal csökkent a felvásárolt tej mennyisége Magyarországon a múlt év azonos időszakához viszonyítva a terméktanácsi tagok körében.Erről a Tej Terméktanács demonstrációs bizottsága tájékoztatta pénteken az MTI-t. A demonstrációs bizottság közleménye szerint a Penny Market Kft. levélben kereste meg beszállító partnereit, és további egy százalékos árengedményt kért a számlázási árból a szóban forgó cégektől származó összes tejtermékre 2008. október 6-tól december 31-ig.
A tejtermelők szerint a kérésnél már csak a cég indoklása megdöbbentőbb, ugyanis abban az áll: "rendkívül erős versenyhelyzet alakult ki a láncok számának növekedése, valamint az utóbbi 12 hónap vásárlóerő csökkenése miatt, ..... a modern kiskereskedelmi formációk között nyílt árharc tört k."
A Tej Terméktanács demonstrációs bizottsága elismeri: a vásárlószám, a profit megőrzése minden kereskedelmi lánc elemi érdeke, de szerintük nem fogadható el, hogy "ennek oltárán feláldozzák a magyar élelmiszergazdaságot".
A kiskereskedelmi láncok nyílt árharca tönkreteheti a hazai mezőgazdaságot és az élelmiszerágazatot is, a további árcsökkentést indukáló lépést pedig meg kell akadályozni minden lehetséges, jogszerű eszköz alkalmazásával - véli a demonstrációs bizottság.
Bakos Erzsébet, a Tej Terméktanács szakmai koordinátora a Penny Market levele kapcsán a tejtermelők korábban bejelentett demonstrációját sem zárta ki.
Az országból kivitt tej mintegy 340 millió kilogramm tej egyenértéknek felelt meg. Egy ember évente mintegy 160-170 kilogramm tejnek megfelelő tejterméket fogyaszt.
Az idei év első nyolc hónapjában mintegy 14 százalékkal csökkent a felvásárolt tej mennyisége Magyarországon a múlt év azonos időszakához viszonyítva a terméktanácsi tagok körében. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.