Mint többek között írják: "a szakszervezet elutasítja a nyomásgyakorlás e rendkívül durva formáját. A vállalatvezetés még a nyáron jelezte a szakszervezeteknek, hogy a „repülőtér versenyképességének javítása” céljából a 2005 óta érvényes kollektív szerződés (KSZ) módosítását javasolja.
A LESZ emlékeztette a BA-t, hogy korábbi vállalásait sem teljesítette maradéktalanul, de elfogadta a felkérést. Ugyanakkor már akkor hangot adott a gyanúnak, hogy a munkaadó voltaképp nem keresi a megegyezést, igazi célja a KSZ felmondása.
A LESZ elfogadhatatlannak találta a munkarendek átalakításának tervét, ami konkrét felhatalmazás helyett teljesen szabad kezet adott volna a cégnek a beosztások és a munkaidő pillanatnyi átalakításában, tervezhetetlenné téve a dolgozók időbeosztását, munkaidejét. A műszak-pótlékok ezzel párhuzamos csökkentése tovább növelte volna az eleve sokszor túlfoglalkoztatott munkavállalók terhelését, miközben az eddig kapott anyagi ellenszolgáltatást is minimálisra csökkentette volna. A végkielégítések és a felmondási idők újraszabályozása feltehetően újabb nagyarányú leépítési hullámnak ágyazott volna meg, így a munkavállalói oldal számára szintén elfogadhatatlan volt. Ugyanígy nem sikerült megállapodni a jövőbeni kiszervezések során az érintett munkatársak jogbiztonságát csorbító javaslatokról sem.
A valódi okot érdemesebb abban keresni, hogy időközben elkészült az Állami Számvevőszék jelentése a repülőtéren elmaradt fejlesztésekről. Ez azt állapította meg, hogy a BA Zrt. jelenlegi tulajdonosa, a német Hochtief vezette konzorcium a maga által is bevallott mintegy 36 millió euróhoz képest 46 milliós késésben van a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztések terén. Igen valószínű, hogy a cég üzleti tervéhez képest váratlanul jelentkezett 10 millió eurós hiány áll a hirtelen jött kemény nyomásgyakorlás hátterében.
Sajnos, a BA Zrt máig sem ismerte fel, hogy a dolgozók újabb megsarcolásával nem kerülhet közelebb a maga által hangoztatott célokhoz, a „XXI. század kihívásaira felkészült, versenyképes repülőtér” megteremtéséhez" -írja a szakszervezet.
A LESZ 2008 őszén, két szakszervezet összeolvadásával alakult, a hazai légiközlekedési ágazat legnagyobb érdekképviseleti szerve, a MAPLÉSZ (Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség) tagja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.