A fórumokat böngészve számtalan helyen olvashatóak a Gmail felhasználók panaszai. A probléma egyszerű: valamilyen okból kizárták őket a fiókjukból, így nem tudják elolvasni a leveleiket. Kirívó példa erre Tom Lynch szoftverfejlesztő, akit előtt két fiókot is lezártak, előtte ismeretlen okból – írja a New York Times.
Miután az elektronikus úton megkapott információkkal nem tudott segíteni a problémán, ügyvédhez fordult. Végül négy hét múlva, a jogász segítségével sikerült újra használatba vennie az e-mail fiókjait. A Google szóvivője az esetet úgy kommentálta: mindez Lynch hibájából történt, mert nem tartotta be a cég vonatkozó használati szabályzatát. Hozzátette: az említett eset is azt példázza, milyen jól működik a biztonsági szűrés a Google-nál.
Több felhasználó nincs tisztában azzal: letilthatják Gmail hozzáférését, ha túl sokszor próbál hibás jelszóval vagy azonosítóval belépni. Ha ez megtörténik, az átlag ügyfél számára csak az online "önsegítő" megoldások jöhetnek számításba. Telefonos ügyfélszolgálati asszisztenciát csak az kaphat, aki évi 50 dollárért előfizet a Google Apps Premier Editionre, amely emellett nagyobb tárhelyet és más extrákat is szolgáltat.
Hasonló eljárást követ a Microsoft és a Yahoo is, mindkét cég csak a prémium ügyfelek számára tart fenn help centert. A lap újságírója megkérdezte a Google-t, terveznek-e változást ezen a téren, erre azonban a cég több munkatársa is nemmel válaszolt. Az elutasítást számos magyarázattal indokolták, ezek egyike, hogy a személyes tanácsadás nem feltétlenül a leghatékonyabb. Ráadásul az ügyfélszolgálat nem is tudná megállapítani, a jogos tulajdonos vagy egy tolvaj kér-e hozzáférést az e-mailekhez.
(A cikk szerzője a Planet Google: One Company’s Audacious Plan to Organize Everything We Know című könyv írója.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.