Ugyanakkor mennyiségben 2 százalékkal csökkent az eladás. A margarin a kiskereskedelem szempontjából fontos szerepet játszik a vásárlások gyakoriságának, illetve a vevők lojalitásának növelésében. Beletartozik ugyanis a Nielsen Kiskereskedelmi Indexében, a húsz legnagyobb forgalmú kategóriába.
A margarin kilogrammonkénti fogyasztói átlagára 20 százalékkal emelkedett idén augusztus-szeptemberben, a tavalyi hasonló periódushoz képest. Egy kilogramm margarin átlagos fogyasztói áránál 553 forintot regisztrált a Nielsen idén augusztus-szeptemberben; szemben a hasonló tavalyi periódus 459, illetve a két évvel azelőtti 435 forintjával. Az eladás tovább koncentrálódik.
A modern bolttípusok viszik el a forgalom kétharmadát: A margarin mennyiségi eladásaiból a hipermarket piaci részesedése 1 százalékponttal, a 401-2 500 négyzetméter közötti csatornáé szintén 1-gyel emelkedett 2007 október-2008 szeptemberben. Előbbi bolttípusra 30, utóbbira 37 százalék jut a mennyiségben mért kiskereskedelmi aladásokból.
Különösen felülreprezentált a margarin forgalma a szupermarketet és diszkontot egyesítő, 401-2 500 négyzetméteres szegmensben. Ennek következtében a hagyományos üzletek piaci részesedése csökken a margarin eladásából. A kereskedelmi márkák viszonylag magas piaci részaránya az elmúlt évben enyhe emelkedést mutatott: A tavalyi hasonló időszakhoz képest idén augusztus-szeptemberi 2 százalékpontos emelkedés 28 százaléknyi részarányt jelent, mennyiségben. A sütő- és csészés margarin részaránya alig változik.
Előbbire közel egyharmad, utóbbira mintegy kétharmad körüli arány jut mind értékben, mind mennyiségben, éves szinten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.