Még egy több ezer fiókos étteremláncnál is csak mintegy száz dolgozó működik informatikai területen. Ennek megfelelően ezek a cégek külső cégeket bíznak meg az információtechnológiai feladatokkal, ez pedig kockázatot jelent – nyilatkozta az AP-nek Bryan Sartin, a Verizon Business vizsgáló csoportjának vezetője. Az outssourcing miatt az adatlopási ügyekben nehéz megtalálni a felelősöket.
A Verizon a jelentős, nyilvános adatlopási ügyek egyharmadát vizsgálja minden évben, emellett több száz, kisebb horderejű üggyel is foglalkozik. Az elmúlt években az átlag 230-250 esetnek több mint felét éttermek és kereskedelmi láncok tették ki. A cég tapasztalatai szerint a szervezett, adatlopással foglalkozó bűnözői csoportok call-centereknél, tartalom– fejlesztő és szolgáltató cégeknél kezdenek kutatni, az ellopott adatokat pedig elkeseredett alkalmazottaknak adják tovább jó pénzért.
Tipikus eset – számolt be Sartin – amikor egy nagy kanadai olajvállalat ügyfelei észrevették, hogy indokolatlanul pénzt vesznek le bankkártyájukról. Nyilvánvaló volt, hogy a bűnös az informatikai hálózatok egyik tagja, de hogy pontosan ki az, az csak akkor derült ki, amikor a cég csapdát állított a tolvajoknak.
A Verizon ezekre a tapasztalatokra hivatkozva azt javasolja, hogy a cégek szigorúbb intézkedéseket vezessenek be az informatikai rendszerek terén. Például ne engedjék, hogy a külső több adathoz férjenek hozzá, mint ami szükséges.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.