Ma már senki sem vonja kétségbe, hogy a fogyasztók a reklámokkal együtt fejlődnek: megtanulják befogadni és használni a reklámok adta információkat. Persze, nem mindegy, hogyan. Nemzetközi kutatások már évekkel ezelőtt felhívták a figyelmet egy bizonyos presenter effect mutatóra. Ez azt jelzi, hogy két hasonló elérésű média közül mennyivel hatékonyabbak a reklámok annak a rádiónak, magazinnak vagy tévécsatornának az esetében, amelynek közönsége magasabb márkaértéket tulajdonít az adott médiumnak. Érdemes megnézni, hogy az egyediség és a minőség mellett milyen tényezőkből tevődik össze a márkaérték, valamint hogy kik lehetnek az adó „elcsábíthatatlan” hallgatói, akik egyértelműen pozitív attitűdökkel viseltetnek a csatorna irányába.
Kevés önmagában az eléréssel mérni egy kampány sikerességét, azt, hogy a nap végén mennyien térnek be egy üzletbe vásárolni vagy éppen hányan fizetnek elő egy új szolgáltatásra. Ennél jóval többet mond a hatás (nevezzük ezt visszaidézésnek), illetve a hatékonyság (azaz: márkaérték-növekedés, vásárlási hajlandóság, esetleg ajánlás). Idén a Sláger Rádió megbízásából a Szonda Ipsos azt vizsgálta, hogy egy-egy multimédiás kampány esetében mennyivel növelte az aktivitás hatékonyságát a tévé, a rádió, az internet, a közterület, a sajtó vagy éppen a szórólapozás.
„Olyan világban élünk, amely már nem az egyes különálló médiatípusok eléréséről vagy közönségük nagyságáról, hanem – a fogyasztó-centrikus médiakutatások módszertanának megfelelően – a hirdető márkák működéséről, illetve az egyes kommunikációs eszközöknek (touchpoints) a márkára gyakorolt hatásáról szól” – hangsúlyozta Perjés Tamás, az Ipsos Media regionális üzletfejlesztési igazgatója. A rádió ezekben a multimédiás hatékonyság, avagy ROI (Return on Investment) vezérelt kutatásokban rendre hatékony mutatókat tud felmutatni. De nem csak ezért fontosak ezek a vizsgálatok. „ A nemzetközi változásokkal itthon is lépést kell tartanunk, és olyan innovatív vizsgálatokra van szükség, amelyek segítenek megérteni az egyes médiatípusok, valamint a reklámok hatását és hatékonyságát. Ebből az egész szakma, vagyis a hirdetők, ügynökségek, médiatulajdonosok és a kutatók is profitálhatnak” – tette hozzá Perjés Tamás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.