Hírek szerint a GYSEV-ben közel 95 százalékos részesedéssel rendelkező magyar és osztrák állam képviselői vállalták, hogy a társaság közgyűlésén határozatot hoznak a vállalat visszalépéséről. Ha a GYSEV visszalép, akkor a MÁV Cargo 102,5 milliárd forintért az osztrák Rail Cargo Austria kezébe kerülhet - számol be a hirado.hu a lap cikke alapján.
Az uniós versenyhatóság kivár: kedden kellett volna határozatot hozniuk a vasúti piacon jelentős fúziónak számító ügyletről, ám a Népszabadság érdeklődésére közölték, az üggyel kapcsolatos döntést november 25-én hozza nyilvánosságra a testület. A határozat közzétételének időpontját vélhetően azért halasztotta el az uniós bizottság, mert a GYSEV visszalépésére nem ígéretet szeretne, hanem bizonyítékot.
A GYSEV távozása az ügyletből az magyar kormánynak jól jön, mivel az uniós versenyhatóság ígérete szerint így az idén lezárulhat a tranzakció, ez pedig azt jelenti, hogy az osztrák vevő ebben az évben kifizeti a több mint 100 milliárd forintos vételárat. Ráadásul az új felállás szerint a költségvetésnek nem kerül semmibe az ügylet, szemben az eredeti szereposztással, amelyben a GYSEV-ben meglévő állami részesedés miatt 16 milliárd forintos kiadással kellett volna számolnia a büdzsének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.