A Nokia már korábban bejelentette, hogy jelentősen csökkenti költségeit a gazdasági nehézségekre való tekintettel. Japán a mobilszektor számára a világ negyedik legnagyobb piaca, de a finn gyártó részesedése meglehetősen kicsi – jelenti a Reuters.
Japán egyébként is problémás terület, mivel a lakosság mintegy 85 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, vagyis az új előfizetések megszerzésének nincs nagy tere. Ráadásul a számítások szerint a magasabb áron történő forgalmazás modellje sem válna be, ez 20 százalékos eladáscsökkenést eredményezne a felkelő Nap országában.
A bejelentés szerint a jövőben a kutatás-fejlesztésre koncentrál a Nokia japán részlege, emellett a régióban a Vertu márkáját gondozza továbbra is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.