BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

4-es metró: kinek állt érdekében a pajzsok megállítása? Indul a munka

Hamarosan újraindul a 4-es metró alagútjának fúrása, a kivitelező ugyanis szerdán megkapta az engedélyt a módosított tervekre.

Szerdán délután jóváhagyta a 4-es metró Szent Gellért téri átkötő alagútjának módosított tervét a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH), így hamarosan folytatódhat az építkezés - értesült a Hírszerző.

A portál információi szerint azonban a BAMCO már 2007 márciusában, tehát több mint másfél éve jelezte, hogy esetleg új technológiával építené meg az átkötő alagutat, az ezt tartalmazó ütemtervet, majd később a terveket mind a mérnök, mind a beruházó jóváhagyta. 

Pető Szabolcs, a DBR szóvivője ezzel kapcsolatban lapunkat úgy tájékoztatta: "a 2007 márciusában a BAMCO által benyújtott ütemtervben - amelyet a megbízó és a mérnök is jóváhagyott - az szerepel, hogy a bányászott vágánykapcsolati műtárgy külső héjának is el kell készülnie a pajzsok érkezése előtt. A vállalkozó akkor nem nyújtott és nem is nyújthatott be terveket új technológiára vonatkozóan".

A kivitelező szerződése szerint a vasúthatósági létesítési engedély módosításának beszerzése a DBR hatásköre, s erre elegendő ideje is lett volna. A DBR azonban nem módosíttatta idejében az engedélyt, inkább ráküldte az NKH-t a kivitelezőre.

A DBR álláspontja szerint bár az engedély módosításának beszerzése valóban a beruházó hatásköre, a javasolt technológiaváltásra vonatkozó kivitelezési terv jóváhagyatása azonban a BAMCO kötelezettsége volt, "hiszen a szerződése értelmében köteles minden szükséges engedélyt, jogosultságot, jóváhagyást megszerezni". 

Pető szerint az a valódi kérdés, hogy miért nem nyújtotta be időben a BAMCO a kérelmet, ha tudta, hogy a vágánykapcsolati műtárggyal hozzávetőleg 8 hónapos késésbe került. 

Arról csak találgatni lehet, hogy kinek állt érdekében a pajzsok megállítása. Az viszont tény, hogy ha a pajzsok előbb érnének a Fővám térre, mint ahogyan azokat az állomásszerkezet fogadni tudja, akkor a DBR-nek kötbért kellene fizetni a kivitelező felé. A Fővám téren a közelmúltban kezdődött el a peronalagút építése, a pajzsokat pedig körülbelül márciusban-áprilisban tudják fogadni a pesti oldalon.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.