Az Európai Bizottság november 25-én hozta nyilvánosságra, hogy feltételekkel ugyan, de jóváhagyja a MÁV Cargo felvásárlását. A brüsszeli versenyhatóság feltételül szabta, hogy a magyar és az osztrák vasúti teherszállítási piacon egyaránt második GYSEV szálljon ki a privatizációból.
A GYSEV tájékoztatása szerint az osztrák Speditions Holding GmBH kezében lévő 5,7 százalékos GYSEV részesedést a magyar állam vásárolja meg, a folyamat elindult. A GYSEV megválik az osztrák vasúttal, illetve az RCA-val közös cégeiben lévő üzletrészeitől is.
A döntés értelmében a magyar-osztrák társaság eladja a BILK Kombiterminál Zrt.-ben, a logisztikai szolgáltatásokkal foglalkozó Logisztár Kft.-ben, valamint négy szállítmányozó cégben - az Intercontainer Austria (ICA), a Raabersped, a Hungarokombi, és a Hungaria Intermodal - lévő részesedését.
A részvényesek megállapodtak arról is, hogy az osztrák állam az Európai Unió versenyjogi hivatalának kérésére a jövőben nem vesz részt a GYSEV árufuvarozási tevékenységét befolyásoló döntésekben.
Székely Csaba, a GYSEV vezérigazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményben úgy vélekedik: a MÁV Cargo privatizációból ugyan ki kellett szállnia a GYSEV-nek, de az egész folyamat, és a brüsszeli versenyhatósági döntés is azt bizonyítja, hogy a GYSEV valódi európai piaci szereplő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.