Qi Lu korábban a Yahoo-nál dolgozott, most pedig Kevin Johnson helyét veszi át a Microsoft online üzletágának vezetőjeként – tudósít a New York Times. A poszt akkor üresedett meg, amikor a sikertelen felvásárlási kísérletet követően Johnson elhagyta a Microsoftot.
A cég most éppen annak a cégnek a volt menedzserét helyezi előtérbe, amelyet korábban fel akart vásárolni. A cél, hogy a Microsoft online keresési- és reklám szektora a későbbiekben felvegye a versenyt a Google-lal.
"A Microsoft a Google-t utánozza azzal, hogy egy technikai szakember nevez ki az online üzletág élére" – vélte Youssef Squali, a Jefferies & Company elemzője. A számítástechnika-tudományból doktori címet szerző Lu korábban az I.B.M.-nél dolgozott, húsz szabadalmat mondhat a magáénak és tíz év után, augusztusban hagyta ott a Yahoo-t.
A kinevezésével kapcsolatos sajtóközleményben Steve Ballmer vezérigazgató Lu teherbírását, szakértelmét és technikai tudását magasztalta. A Microsoft nemrég megismételte korábbi nyilatkozatát, miszerint már nem ambicionálja a Yahoo felvásárlását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.