Az AH nyitott volt a megegyezésre, de a TV2 és az RTL Klub gyakorlatilag túszul ejtette a digitális átállást a saját érdekeikre koncentrálva. Ez a két televízió birtokolja a mintegy 70-80 milliárd forintos tévés reklámpiac 80 százalékát, és meg akarják őrizni ezt az arányt, ezért dönthettek úgy, hogy nem mennek föl december 1-jén a digitális platformra.
A koncessziós díjaikat is csökkenteni szeretnék, így a digitális átállás elindulásával egy időben azonnal megkérték az ORTT-t, hogy felezze meg az analóg licencük díját. Ez évente 900 millió forintos megtakarítást jelentene csatornánként. Emellett azt is el szeretnék érni, hogy több csatornájuk is lehessen a platformon, ám a médiatörvény jelenleg ebben megakadályozza őket – mondta el Jean-François Fenech, az Antenna Hungária vezérizgatója a Világgazdaságnak adott interjújában.
Hogy könnyebben elérhessék a céljukat, úgy döntöttek, hogy ellehetetlenítik a digitális platformot. Ezzel problémát kreáltak a politikusok és mások számára is. Most abba a pozícióba kerültek, hogy azt mondhatják, nem csatlakoznak, amíg nem tudják biztosítani a saját előnyeiket – vélte a vezérigazgató.
Jean-François Fenech leszögezte: nem diktálnak olyan feltételeket, amelyek ellentmondanak a versenytörvénynek. Nemzetközi szabványok alapján alakították ki a platformhoz való csatlakozás szabályait mind az időtartam, mind a minőség, mind az egyéb kötelezettségek tekintetében. Minőség tekintetében pedig többet vállaltak, mint az analóg sugárzásnál.
Hozzátette: mindenképp meg kell egyezniük az RTL Klubbal és a TV2-vel, a többi tévé ugyanis a két nagyra vár, mondván, önmagukban kicsik ahhoz, hogy egyedül felmenjenek a platformra. A két nagy kereskedelmi tévé is ott akar lenni egyébként – véli Fenech – de diktálni szeretnék a feltételeket: nemcsak nekünk, de a politikusoknak, az államnak, az adófizetőknek is.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.