A cég egyedül túl kicsi ahhoz, hogy talpon tudjon maradni. Amerikában, Japánban, Németországban, egész Európában és Kínában is csak egyetlen nagyágyú maradhat majd a piacon, ezeken kívül még egy francia–japán kooperációnak lehetnek esélyei a fennmaradásra – véli Sergio Marchionne, a FIAT csoport vezérigazgatója.
Egy autógyárnak éves szinten több mint 5,5 millió gépkocsit kell előállítania ahhoz, hogy megérje az üzletmenet – nyilatkozott Marchionne az Automotive News Europe-nak. Jelenleg a Toyota, a GM, a Volkswagen, a Ford és a Renault-Nissan képes erre. A FIAT-nak ezen szint fele sincs meg, és sok cég van hasonló helyzetben.
A vezér egyelőre nem határozta meg, hogy milyen nevek merülhetnek fel a partnerkeresés során. Az biztos, hogy az üzlet teljes mértékben megváltozik, és nem mehet tovább úgy, ahogy eddig. A függetlenség ebben az iparágban tovább nem tartható fenn – vázolta fel a jövőt.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.