Budapestre telepítette regionális szakértői központját az amerikai Lexmark International - jelentette be Bajnai Gordon gazdasági és fejlesztési miniszter. Hozzátette: a világgazdasági körülmények alakulása a befektetések lassulását hozza magával, ennek nyomán pedig élesedik az értük folytatott nemzetközi versengés.
Az irodatechnikai berendezéseket gyártó tengerentúli nagyvállalat a jövőben Magyarországról nyújt pénzügyi, vevőszolgálati és marketing szolgáltatásokat a társaság európai, közel-keleti és afrikai érdekeltségeinek.
Dublinból hoztuk át a kompetenciaközpontot Budapestre, a magyar fővárost elsősorban a magasan képzett és többféle idegen nyelven is jól beszélő gazdasági illetve technológiai munkaerő miatt választottuk - mondta lapunk kérdésére Najib Bahous, a Lexmark európai vezetője. Hozzátette előzetesen számos más régióbeli helyszínt is megnéztek, köztük romániai, csehországi és lengyel városokat is. Fontos szempont volt a kiválasztásnál a város infrastrukturális helyzete és megközelíthetősége is.
Az új szolgáltatóközpontban az induláskor 50-en dolgoznak, az alkalmazottak száma másfél-két éven belül 150-200 főre bővülhet, ami az amerikai cég európai létszámának 10 százalékát jelenti majd. A Lexmark International, Inc. világszerte közel 14 ezer főt foglalkoztat, tavalyi bevétele elérte az 5 milliárd dollárt.
A központ idehozatalában az ITD Hungary - Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség is közreműködött, létesítését pedig az EU is támogatja. A cég pályázott is az erre a célra létesített uniós keretre. Hogy mennyire az egyelőre nem publikus, mivel erről még nem született meg a döntés - tudta meg lapunk. Az ITD jelenleg 5 másik befektetővel folytat tárgyalásokat regionális szolgáltató központ létesítéséről, ezek által több mint 2500 új munkahely létesülhet Magyarországon.
Az ezredforduló táján jelentek meg az első regionális szolgáltató központok Magyarországon, eddig mintegy 50 telepedett le hazánkban, ezek együttvéve 20 ezer embert foglalkoztatnak. A nagyobbak, mint az EDS, az ExxonMobil, az IBM, a Sykes vagy a Morgan Stanley egyenként 500-1700 munkahelyet teremtettek, de tucatnyi más multinacionális vállalat is létesített 50-600 fős regionális szolgáltató központot: például a Diageo, az Avis Europe, a Cemex, vagy a Vodafone. Az itt letelepedett központok zöme pénzügyi, számviteli, HR és back office illetve informatikai feladatokat lát el. Sokan folyamatosan bővítik tevékenységüket, a kezdéskor tervezett létszámot lényegesen, akár több száz fővel meghaladta a munkaerő-felvétel.
Szolgáltató központokat viszonylag kis tőkével lehet létesíteni, s alacsony költséggel beindítani tevékenységüket. A beruházók nem gépekbe, eszközökbe, hanem tudásba és tehetségbe fektetnek be. Sok kvalifikált munkahelyet hoznak létre, elsősorban (több)diplomásokat, és idegennyelv-tudással rendelkezőket foglalkoztatnak, nagy számban alkalmaznak pályakezdőket. Általában a tulajdonos saját leányvállalatait kiszolgáló központok létesülnek Magyarországon (captive center), amelyek ügyfelei zömmel a közép-európai régión belüli cégek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.