A cégvezető közölte, hogy a 97 százalékban állami, 3 százalékban dolgozói tulajdonban lévő vállalat 2005-ben még 140 millió forintos veszteséget szenvedett el, az árbevétel növelését és a költségek csökkentését célzó intézkedéseknek köszönhetően azonban 2006-ban már 18 millió, 2007-ben 331 millió forint nyeresége volt, és az idén is százmilliós nagyságrendű profitot vár.
A Pannon Volán 325 járművel évente 21 millió utast szállít, és a minél magasabb színvonalú szolgáltatások biztosítása érdekében igyekszik fiatalítani járműparkját. Tavasz óta 13 új, CREDO típusú autóbuszt vásárolt a cég, és jövő áprilisig további 10 busz beszerzése várható. A 23 járműért 1 milliárd forintot fizetnek, de az autóbusz flottájuk így is az egyik legöregebb az országban, a járművek átlagos életkora 13,2 év - mondta el Balázs Dezső.
Micskey Tibor termelési igazgató beszámolt arról, hogy a 860 embert foglalkoztató, 300 baranyai települést érintően helyközi, Komlón, Mohácson, Siklóson és Szigetváron helyi járatú utaztatást is végző Pannon Volán jövőre negyedmilliárdos beruházással megkezdi a chipkártyás bérletrendszer bevezetését.
Ennek lényege, hogy az utazás ára internetről feltölthető chipkártyákkal is kifizethető a buszokon elhelyezett speciális készülékek segítségével. Ezzel a bérlet- és jegyvásárlás gyorsabbá, az elszámolás pontosabbá válik, könnyebben nyomon követhetőek az utazási szokások, a menetrend pedig optimalizálható.
Balázs Dezső elmondta, hogy a cég támogatásért pályázik kisebb, úgynevezett midibuszok beszerzésére. E járművek a tervek szerint az önkormányzatok iskolabuszaival együtt egy olyan kistérségi modellprogramban vesznek majd részt, amelynek célja a kistelepülések tömegközlekedésének költséghatékony működtetése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.