Ábrahám László(54) a National Instruments(NI) Kft. ügyvezetője lett a Menedzserek Országos Szövetsége által 14. alkalommal meghirdetett „Az év menedzsere 2008”c. pályázat győztese. A műszaki diplomákkal rendelkező szakember karrierje korábbi szakaszaiban közel 15 évig dolgozott a Videoton székesfehérvári gyárában. Többek között az ő nevéhez is fűződik a CD-gyártás hazai meghonosítása, továbbá az írható optikai diszk kifejlesztése. 2001-től már az NI Hungary Kft. ügyvezetője. A ma már több mint 1000 főt foglalkoztató társaság gyártja a vállalatcsoport termelésének közel 90%-át.
Árahám Lászlóra az egyedi vezetési stílus jellemző. Rugalmas személyiség, érzékeny a változásokra, fogékony az új lehetőségekre. Menedzseri munkájában a kockázatvállalási hajlandóság, az innovativitás és a kommunikáció meghatározó szerepet játszik. A zsűri kiemelte Ábrahám László szociális érzékenységét, környezettudatosságát. Az ő kezdeményezésére vesz részt az NI Hungary Kft. a ROMASTER Programban, ami egy oktatási és tehetséggondozó támogatási rendszer szociálisan rászoruló, ám jó képességű roma diákok számára. A program a roma integrációt az oktatás támogatásán keresztül kívánja elősegíteni.
Továbbá ő indította el a cégnél az ún. Munka és Család Audit nevű akciót, amelynek segítségével a munka és a magánélet közötti egyensúlyt igyekeznek a munkavállalók igényei szerint alakítani.
A National Instruments Corporation a csúcs¬technológiai ipar egyik meghatározó képviselője. ebrecenben 2001-ben kezdte meg a hardvergyártást az NI Hungary Kft., mely mára a város és a régió meghatározó vállalatává nőtte ki magát.
A 9. alkalommal kiírt „Az év fiatal menedzsere 2008”c. pályázat győztesének pedig a 13 tagú zsűri,(tagjai a Joint Venture Szövetség, a Magyar Bankszövetség, a Menedzser Alapítvány, a Menedzsment Fórum, a Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság és a Világgazdaság c. lap) képviselői Huszár Imrét(35), az Electrolux Európai Beszerzési Központjának igazgatóját választották.
A közgazdász szakember pályafutását 1994-ben területi értékesítési vezetőként kezdte a Fundy Kft.-nél. 1995-ben került az Electrolux – Flymo Magyarország (kertészeti gépek) divízió élére, ahol az Electrolux Flymo márkanév piaci bevezetését kapta célul. 1997-től értékesítési és termékigazgatói pozíciót töltött be az Electrolux Home Comfort (klíma,- és fűtéstechnika) divíziónál, majd 1998-tól az Electrolux jászberényi porszívógyárának nemzetközi kereskedelmi igazgatója lett. Elsődleges feladata az újonnan felépült magyarországi porszívógyár kereskedelmi szervezetének és vevői kapcsolatainak kialakítása, a gyár kapacitásának folyamatos lekötése volt a termékek világszerte történő értékesítése révén.
Jelenlegi pozíciójába 2001-ben került. Feladata az Electrolux globális beszerzési központ felépítése és annak hatékony üzemeltetése, az optimális beszerzési források felkutatása, késztermékek gyártásának kihelyezése külső beszállítókhoz.
A Huszár Imre által vezetett Európai Beszerzési Központ három fővel indult. Ekkor még a legtöbb versenytárs Európában gyártotta a termékeit, míg az Electrolux az elsők között helyezte ki porszívógyártásának egy részét Távol-Keletre. Az Electrolux Csoporton belül sokan kételkedtek az új üzleti modell sikerében, de Huszár Imre vállalva a kockázatot, belevágott az üzletág kiépítésébe.
A Kínában gyártatott termékek minőségét sikerült a versenyképes beszerzési árat megtartva, az Electrolux standardoknak megfelelő szintre emelni. Ezáltal olyan árszegmenseket tudott lefedni, melyet korábban a saját gyártású termékekkel nem lehetett. Jelenleg a beszerzési tevékenység és a saját gyártás jól kiegészíti egymást. Tavaly a szervezet elnyerte a kisháztartási készülékek globális beszerzési, valamint az ehhez kapcsolódó teljes körű szolgáltatási feladatait is.
A második alkalommal meghirdetett „A legjobb főnök 2008”internetes közönségszavazás pedig Pozvai Zsoltot(39), a Develor Zrt. vezérigazgatóját hozta ki győztesnek.Az ugyancsak közgazdász szakember már egyetemi tanulmányai dolgozott projekt managerként, tanácsadóként és trénerként is dolgozott. Első menedzseri megbízatása a Prosperity Training School vezetése volt, ezt követően került a 90-es évek meghatározó magyar reklámügynökségéhez a Hat Reklámhoz. Itt két éven keresztül operatív igazgatóként a cég átszervezéséért és háttértevékenységeiért felelt.
1999-ben a nagyobb tréningcégek között számontartott Door Training Central Europe Kft-hez hívták a cég tulajdonosai ügyvezető igazgatónak. Az 1999 és 2003 közötti időszakban dinamikus növekedésnek induló vállalat 2002-re Magyarország, míg 2003-ra Közép-Európa legnagyobb tréningcégévé nőtte ki magát. Mindeközben elindult a regionális terjeszkedés is, első lépésként Csehországban és Szlovéniában.
2003-ban alapjaiban szervezte át a céget, amely Develor Tanácsadó Zrt. néven már mint tréning, coaching és tanácsadási szolgáltatásokat nyújtó komplex teljesítmény-menedzsment vállalat működik tovább, mára Európa 13 országában.
Pozvai Zsolt vezetésével a cég az elmúlt 10 évben forgalmát tekintve több mint a tízszeresére nőtt itthon, nemzetközi forgalma pedig megközelítette a 10 millió Eurót, a csoportban dolgozók létszáma meghaladja a 200 főt.
Eredményeiért 2002-ben megkapta az Év fiatal menedzsere díjat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.