A többségében 1-2 fős mikrovállalkozások közül jónéhányan elérték a 100 milliós éves forgalmat. Egy online vállalkozásokat segítő weboldal felmérése olyan online vállalkozásokat vizsgált meg, amelyek javarészt internet segítségével építik az ügyfélkörüket és szerzik a megrendeléseiket.
A felmérésben klasszikus értelemben vett, 10 főnél kevesebbet foglalkoztató, tevékenységét legalább 80%-ban az interneten keresztül végző mikrovállalkozásokat vizsgáltunk meg. A felmérésben 100 online mikrovállalkozást vett részt, melyek legalább 5 millió forintos éves forgalmat értek el.
A cégek 5%-ának árbevétele haladta meg a 100 millió Forint feletti éves forgalmat, 14% 20-30 milliós, 9% 30-50 milliós, 6% pedig 50-100 milliós forgalmat ért el 2008-ban. A vállalkozások 43%-a teljesített 10-20 millió Forint között, az 5-10 millió Forint közötti éves forgalmat pedig a cégek 23%-a érte el.
A felmérésben szereplő cégek többféle üzleti modellt követnek. Van olyan utazási portál, amely mindössze csak az értékesítések utáni jutalékokból és hirdetési bevételekből él, de van köztük családi vállalkozásként indult tanácsadó cég is, mintegy 150 milliós éves forgalommal.
"Elterjedt nézet, miszerint online csak webshopokkal lehet profitot termelni. A cégek többsége azért nem lép tovább a prospektus-honlap állapotból, mert úgy gondolják, nem rendelkeznek weben árusítható árukészlettel, tehát számukra nincs is kitörési lehetőség.” - mondja Vidi Rita, marketing szakértő. "Ez nagy tévedés: a tapasztalatunk azt mutatja, hogy a weben nagyot dobni leginkább az információ értékesítésével és egy jól átgondolt marketing modell alkalmazásával lehet."
Míg 2006-ban a Startlap pénzügyi tanácsadókkal foglalkozó oldalán mindössze 15 cég regisztrálta magát, addig jelenleg 96 cég linkje található az adatbázisban. Sokan próbálkoznak, de csak keveseknek sikerül valódi sikereket elérni az online világban, itt ugyanis nincsenek másolható módszerek és trükkök, a vállalkozói és marketing ismeretek elsajátításán és megvalósításán múlik a siker – teszi hozzá Vidi Rita.
Még mindig tartja magát az a tévhit, hogy csak a szerencselovagok igazi kibontakozási terepe az internet – mondja Vida Ágnes -, holott nagyon sok követendő példát látunk: magyar cégek, amelyek régen az offline üzleti modelljükkel beleolvadtak az iparágukba, mára megtalálták a kitörési lehetőséget az internetes jelenlétben.
A felmérésben résztvevő cégek között fele-fele arányban találhatunk olyan cégeket, amelyek korábbi tevékenységi körüket bővítették ki internetes kereskedelemmel, és olyanokat, akik eleve a weben képzelték el értékesítésüket.
A gyakorlat azt mutatja, hogy mindkét modell tökéletesen működik, akár régebb óta létező cég, akár a vállalkozásba újonnan belekezdő vállalkozó megtalálhatja számításait az interneten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.