Az autószalonok szerte Németországból, a legnagyobb európai autópiacról nagy forgalomnövekedést jelentenek - "nyüzsög a nép a szalonokban", lelkendezett a Ford németországi főnöke, Bernhard Mattes -, és ezt annak tulajdonítják, hogy a kormány 2500 eurós támogatást ígért mindenkinek, aki legalább kilencéves autóját cseréli újra.
- Most úgy néz ki, hogy az idei autóértékesítés meghaladhatja a 3 milliót, elérheti legalább a tavalyi szintet, ha a kormány beváltja minden tervét - mondta Matthias Wissmann, a VDA elnöke a Der Tagesspiegel című lapnak.
Tavaly 3,09 millió új autó kelt el Németországban, idénre 2,9 milliót jósolt eredetileg a VDA decemberben. A német kormány ígért ösztönző támogatása nem részrehajló, habár a bajor keresztényszociális unió (CSU) követelte, hogy támogatást csak német gyártmányú autóra lehessen kapni, a hazai munkahelyek védelmében.
A német kormány nagylelkűsége azonban valószínűleg nem csak valamiféle szívjóság következménye: EU-szinten és a tengerentúlról egyaránt érezhető nyomás, hogy tegyen eleget világgazdasági felelősségének is, teszik hozzá megfigyelők. A hétvégi hírműsorok beszámolóiból azonban kiderül, hogy a németek maguktól sem akarják olcsóbb külföldi kocsikra költeni az állami segítséget. Az autószalonok tájékoztatása szerint továbbra is a német gyártmányoké a hazai piac 65 százaléka, a hat első értékesítő mind németországi autógyár, írta a Reuters hírügynökség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.