A vállalatvezetők 70 százaléka úgy gondolja, hogy vállalatukat érinteni fogja a válság. Legvalószínűbben a bank-, közmű-, építő-, szórakoztató- és autóipari szektorok vállalatai lesznek érintettek. A vállalatvezetők csak lassú, fokozatos fellendülésre számítanak a következő három év során - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) 12. Éves Globális Vezérigazgatói felméréséből.
Rekordmélységbe zuhant a vezérigazgatók magabiztossága: világszerte csupán 21 százalékuk állította, hogy bizakodással tekintenek árbevételeik növekedésére 2009-ben, ami a PwC tavalyi, hasonló felméréséhez képest 50 százalékos visszaesés. A vállalatvezetők több mint negyede kifejezetten pesszimista kilátásokkal tekint az előttünk álló esztendőre. A PricewaterhouseCoopers szakértői a 2008 IV. negyedévében 50 országban közel 1200 felsővezetői interjút készítettek, ebből 500-at Európában. A felmérésben magyarországi cégvezetők is részt vettek, az eredményeket a PwC vezetői január 28-án hozták nyilvánosságra, a svájci Davosban megrendezett Világgazdasági Fórumon.
A kockázati tényezőket firtató kérdésre a cégvezetők a következő válaszokat adták: a recesszió a világ legnagyobb gazdaságaira gyakorolt negatív hatása (85 százalék); a tőkepiacokon bekövetkező törések (72 százalék); a túlszabályozottság (55 százalék); az energiaköltségek (50 százalék); illetve a tehetségek, szellemi kapacitás hiánya (46 százalék).
.A vállalatvezetők 70 százaléka azt mondta, hogy vállalatukat közvetlenül érinteni fogja a válság. Közülük is közel 80 százalék állította, hogy magasabb finanszírozási költségekkel kell szembenézniük, illetve csaknem 70 százalékuk állította, hogy ennek eredményeként el fogják halasztani tervezett beruházásaikat.
A vezérigazgatók 72 százaléka azt prognosztizálta, hogy a természetes erőforrások a jövőben egyre nagyobb feszültséget okoznak majd. A válaszadók szerint a szén-alapú energiafüggőség (61 százalék), a klímaváltozás (56 százalék), a túlnépesedés (55 százalék) és az ivóvíz hiánya (50 százalék) gyakorol majd hatást a gazdaságra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.