Alig öt hónapja adták át az M0 gyűrű új, keleti-északkeleti szakaszát, a környék ingatlanpiaca mindinkább előtérbe kerül a jót telkekre vagy bérleményekre vadászók szemében. Az építési telkek, házak és lakások ára egyelőre nem mutat átlagon felüli emelkedést, de határozott élénkülés tapasztalható mind a kínálati, mind a keresleti oldalon.
Persze, főleg a logisztikai létesítmények játszák a főszerepet, hiszen az autóút felértékelte a becsatlakozó autópályák és főútvonalak csomópontjait. A WING folytatja a fóti East Gate Business Park beruházást, ahol összesen 160 ezer négyzetméternyi bérterületet alakítanak ki, főleg raktárakat. Már most jelentős a bérlői érdeklődés, várhatóan az eredeti ütemterv szerint épülhet így a komplexum.
Januárban hozzáláttak a negyedik ütem építéséhez az új Megyeri híd pesti oldalához közeli Európa Centernél. Egy 5 200 m2 és egy 3 200 m2 bruttó szintterületű háromszintes épületben bérelhető iroda- és raktárhelyiségeket alakítanak ki. Az e-build szerint az Európa Center negyedik ütemének átadása 2009. júniusára várható. A beruházó Terra Invest Zrt.-nek résztulajdonosa a Magyar Fejlesztési Bank, amely hitelezőként is részt vesz az Európa Center fejlesztésében. A Dobó laktanya 20 hektáros területén lévő Európa Centerben összesen 60 000 m2 raktárat, 12 000 m2 irodát, illetve egy 8 000 m2-es bemutatótermet alakítanak ki.
Az érintett települések -- Csömör, Kerepes, Kistarcsa, Nagytarcsa, Pécel, Maglód, Gyömrő, Üllő, Ecser
valamint Vecsés -- önkormányzatai rohamléptekben készítik elő a hozzájuk tartozó területek rendezési tervét, valamint az átminősítések és a parcellázások is gyorsabban haladnak, mint néhány éve." -- mondta
Csikós Balázs, a főváros külső kerületeiben több lakásprojekttel is jelen lévő Elephant Holding igazgatója.
A hivatalok ébredésének oka, hogy az M0-ásnak köszönhetően nem csak a kereskedelmi és logisztikai, de a lakóingatlanok iránti kereslet is nő. Sokan, akik eddig nem számoltak a drága budai, vagy nehezen elérhető
pesti agglomerációba költözéssel, most megfontolják ezt; valamint jelentős azok aránya is, akik a távolabbi városokból, vidéki településekről igyekeznek a főváros keleti részének vonzáskörzetében otthont találni maguknak.
A növekvő kereslet mindenképpen intenzívebb építési tevékenységet eredményez az M0-ás környékén. Jóllehet, a szakértők nem a "klasszikus" többemeletes, soklakásos lakóparkok további térhódítását vetítik előre, a körgyűrű vonzásában épülő projektek inkább a tágasabb kialakítású lakókertek, villaparkok mintáját követik. Ennek megfelelően a beruházók többemeletes épületek helyett inkább szellős sorházakban gondolkodnak, négy- legfeljebb nyolclakásos társasházakban, ikerházakban.
"A lakáskeresők nem a város zsúfoltságát keresve költöznek az agglomerációba, inkább szabad levegőre, élettérre vágynak. A kert legyen minél nagyobb, tágasabb, hogy kompenzálja a napi ingázást."- érzékelteti a fejlesztői logikát Csikós Balázs. Az Elephant prognózisa szerint ugyanakkor gyakori lesz az is, hogy az építési terület egy részét nagyméretű, 2000-3000 négyzetméteres villaparcellaként értékesítik. Sokan tehát azért vesznek telket az M0-ás vonzáskörzetében, hogy felépítsék saját házukat a frissen parcellázott
területeken. A szakértők szerint ebben a szegmensben igen elterjedtek a nem tradicionális építési módszerek, a könnyűszerkezetes és gerendaházak, valamint az alternatív energiaforrások (hőszivattyúk és
napelemek) tudatos kiaknázása.
Az M0-ás gyorsforgalmi út menti önkormányzatok gőzerővel készülnek arra, hogy megfelelő teret biztosítsanak a körgyűrű mentén várhatóan gombamód szaporodó kereskedelmi beruházásoknak. Amint azt Harmat Levente, az Elephant Holding leányvállalataként működő Rákos mezeje Zrt. vezetője elmondta már számos nemzetközi vállalat és hipermarket lekötötte a fejlesztési területeket az új út mentén. Ezeken a telkeken az építkezés
megindulását a beruházók általában az elkerülő gyorsforgalmi út átadásához kötik.
Mivel a tapasztalatok szerint az első nagyberuházás vonzza a többi kis- és nagykereskedelmi áruházláncot, elosztó központot, a szakember erőteljes gazdasági növekedést prognosztizál az érintett részen. "A
keleti szektor megnyitásával /Csömör, és Vecsés között is /lejátszódhat az a folyamat, amely meghatározta Törökbálint és Budaörs fejlődését az elmúlt 10 évben."
keret
Főszerepek
Az M0-ás körgyűrű új szakasza az ún. keleti szektor magában foglalja a Megyeri hidat, valamint az M3-ast az M4-essel összekötő új szakaszt. A két, hamarosan átadásra kerülő szakaszon, mely kiegészül a már átadott,
a Megyeri híd és az M3-as autópálya között futó 2B jelű gyorsforgalmi úttal, az autósok 2x2 sávos úton juthatnak el Budakalásztól az M3-as, az M4-es, az M5-ös és az M7-es autópályák érintésével az M1-es autópályához.
M0-ás gyűrűnek négy fő szerepe van: összeköti és hálózattá szervezi a sugárirányú gyorsforgalmi utakat, tehermentesíti a főváros sűrűn lakott belső területeit az átmenő forgalomtól, forgalmi gyűjtő, elosztó
szerepet lát el, valamint elősegíti a fővárosi külső kerületek, és az agglomerációs települések egymás közötti forgalmának lebonyolítását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.